Iranian Agriculture News Agency

عملیاتی شدن تجارت قراردادی برای اولین بار در آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از بررسی برای عملیاتی شدن تجارت قراردادی در خصوص تولید گوشت مرغ در ماه های آتی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

عملیاتی شدن تجارت قراردادی برای اولین بار در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  رحیم مهردادی در گفت‌وگو با برنامه باخیش رادیو تبریز گفت: تجارت قراردادی همانند کشاورزی قراردادی بوده و در این طرح نهاده مورد نیاز برای مرغداران در زمان عقد قرارداد توسط هولدینگی که این طرح را اجرا می‌کند تامین می‌شود و مرغدار از بابت تامین نهاده نگرانی ندارد. بعد از تولید نیز فروش مرغ آماده طبخ توسط فروشگاه های هولدینگ با سود متعارف انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با اجرایی شدن تجارت قراردادی بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان در بخش طیور در خصوص قیمت و تامین نهاده برطرف می‌شود.

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هدف از اجرای تجارت قراردادی؛ تنظیم بازار است، توضیح داد:  این طرح به‌صورت پایلوت با هماهنگی بخش خصوصی انجام می‌شود و فعلاً در مراحل اولیه است. مشابه این طرح تاکنون در کشور اجرایی نشده و الگویی برای سایر استان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید