Iranian Agriculture News Agency

آغاز کار مدرن‌ترین گوسفند‌داری کشور

قائم مقام ریاست هیات مدیره شرکت شیرین عسل از شروع بهره‌برداری از فاز یک بزرگترین زنجیره تولید گوشت مرغ کشور در شهرستان شبستر با سرمایه 50 هزار میلیارد ریال خبر داد.

آغاز کار مدرن‌ترین گوسفند‌داری کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  جلال گلچین در حاشیه بازدید مدیران صنایع تبدیلی و غذایی منطقه سه وزارت جهادکشاورزی از مجتمع کشت و صنعت آذربایجان خاوری از شروع بهره‌برداری از فاز یک بزرگترین زنجیره تولید گوشت مرغ در شرکت شیرین عسل در شهرستان شبستر خبر داد و گفت: وسعت اجرای این طرح، در گستره بیش از هزار و 300 هکتار است که مشتمل بر چهار فاز پرورش مرغ مادر، یک باب جوجه کشی، پرورش مرغ گوشتی در 10 فاز، کشتارگاه مدرن به‌علاوه کارخانه خوراک دام و طیور است. این مگا طرح که از سال قبل اجرای آن شروع شده فاز یک آن در سال جاری به بهره برداری کامل می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود در سال۱۴۰۳ این زنجیره تولید به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

22222

وی ادامه داد: مجتمع پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت 6 میلیون قطعه در هر دوره، مجتمع مرغ مادر گوشتی به ظرفیت 360 هزار قطعه در هر دوره، کشتارگاه مرغ به ظرفیت کشتار حداقل صد هزار مرغ در روز، جوجه کشی به ظرفیت 36 میلیون قطعه در سال و کارخانه خوراک طیور به ظرفیت 200 هزارتن در سال فعالیت خواهد کرد که میزان اشتغال‌زایی، منحصرا برای فاز اول 200 نفر به‌صورت مستقیم و 250 نفر غیرمستقیم خواهد بود.

22222222

گلچین سرمایه‌گذاری کل برای اتمام طرح را بیش از هشت هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

وی استراتژی شرکت را تاکید بر تولید محصولات غذایی سالم و کاملا بهداشتی و با کیفیتی عالی قابل رقابت در عرصه جهانی اعلام و اجرای این طرح عظیم را گامی موثر در خودکفایی کشور و عدم نیاز به واردات مرغ گوشتی  و رفع تنگناهای موجود در پرورش مرغ گوشتی مورد نیاز، ایجاد بازار کار، تربیت تکنسین و کارگر فنی، کمک به افزایش تولید پروتئین حیوانی در کشور، با استفاده از فرآیندهای تولید مکانیزه، افزایش بهره‌وری و تولید فرآورده‌های مرغی فرآوری شده، تولید محصولات استراتژیک، کاهش هزینه‌های تولید با رعایت اصول زیست محیطی را از جمله اهداف این طرح  عنوان کرده و گفت: بازار هدف این محصولات، تأمین نیاز بازارهای داخلی (استانی و کشوری) و عندالاقتضا صادرات مازاد تولید به کشورهای دیگر است.

222222222

قائم مقام ریاست هیات مدیره شرکت شیرین عسل ادامه داد: شرکت دامپروری آذربایجان خاوری در سال 1383 در زمینی به وسعت صد هکتار ایجاد شد. این شرکت بزرگترین دامداری سنگین استان بوده که دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت 10 هزار راس دام سنگین است.

2222222222222

وی افزود: عمده تولید این شرکت شیر خام و گوشت بوده و یکی از اصلی‌ترین ارکان زنجیره تولید گروه صنایع غذایی شیرین عسل محسوب می‌شود.

گلچین با بیان اینکه این شرکت به واسطه بهره‌برداری از ماشین‌آلات و ادوات روز دنیا یکی از مجهزترین واحدهای دامداری در خاورمیانه است، افزود: به واسطه نیاز شیر خام در گروه صنایع غذایی شیرین عسل، فازهای دوم و سوم نیز درصدد ساخت و راه‌اندازی است.

22222222222222222222222

وی افزود: به دلیل دارا بودن یک واحد تولید خوراک دام به ظرفیت 200 هزار تن در سال، یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های خوراک دام کشور است که به واسطه دارا بودن آزمایشگاه‌های مجهز، در تولید سالم‌ترین جیره غذایی در جهت مصرف دام و طیور فعالیت می‌کند.

222222222222222222222222222222222222222

وی با اشاره به پروژه احداث پرورش گوسفند داشتی پر تولید و اینکه مدرن‌ترین گوسفند‌داری کشور در شرکت آذربایجان خاوری آغاز به کار کرده است، توضیح داد: در حوزه پرورش گوسفند، این شرکت در سال 1397 با تعداد 300 راس از نژادهای اصیل بومی قزل و افشار در تاسیسات این شرکت شروع به فعالیت کرد، در طول سالیان مختلف با هدف افزایش ظرفیت گله از طریق سیستم‌های مختلف تغذیه و اصلاح نژاد همچون فلاشینگ و دورگ‌گیری استفاده شده در حال حاضر بالای ۱۰ هزار راس گوسفند موجود است.

گلچین به بهره‌برداری هم‌زمان از مرغ داری صنعتی مدرن مرغ  تخم‌گذار با ظرفیت فعلی ۵۰۰ هزار قطعه و با هدف توسعه آن به دومیلیون قطعه اشاره و اعلام کرد: ظرف سال جاری بهره‌برداری از گلخانه صنعتی 10 هکتاری در شرکت قند عسل شروع و تولیدات آن صادر خواهد شد.

حجم ویدیو: 64.02M | مدت زمان ویدیو: 00:01:36
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید