Iranian Agriculture News Agency

هم ‌زمان با سراسر کشور؛

دومین روز از پنجمین کاروان ترویج بهره‌وری در اهر برگزار شد

دومین روز از پنجمین کاروان ترویج بهره‌وری، ویژه الگوی کشت محصولات زراعی کشت پاییزه(۱۴۰۳ - ۱۴۰۲) با حضور مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و مدیریت جهاد کشاورزی اهر در روستای مزرعه حاج عابدین شهرستان اهر برگزار شد.

دومین روز از پنجمین کاروان ترویج بهره‌وری در اهر برگزار شد

 به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، دومین روز از پنجمین کاروان ترویج بهره‌وری، ویژه الگوی کشت محصولات زراعی کشت پاییزه(۱۴۰۳ - ۱۴۰۲) هم ‌زمان با سراسر کشور با حضور مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، ناظر عالی طرح جهش تولید در دیمزارها در کشور و مدیران جهاد کشاورزی اهر در روستای مزرعه حاج عابدین این شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر در این برنامه که بخشی از آن به ‌صورت ارتباط زنده اینترنتی با شبکه برکت نیز پخش شد، گفت: تجمیع زمین‌های کشاورزی یکی از مواردی است که در ارتقا بهره‌وری کشاورزی و حرکت به سمت مکانیزه نقشی اساسی دارد بنابراین به همه کشاورزان توصیه می‌کنم تمام تلاش خود را برای تجمیع اراضی کشاورزی به کار ببندند.

علی نجفی با اشاره به بروز تنش‌های آب و هوایی مختلف در این شهرستان گفت: رعایت توصیه‌های کشاورزی و توجه ویژه به رعایت کشاورزی حفاظتی و الگوی کشت محصولات زراعی که از طرف وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ‌ شده است، می‌تواند این زمینه را مهیا کند که امنیت غذایی تأمین‌ شده و کشاورزان نیز از این تغییرات آب و هوایی آسیب نبینند.

ایرج اسکندری ناظر عالی طرح جهش تولید در دیمزارها در کشور نیز با اشاره به موفقیت‌های حاصل‌شده از این طرح گفت: با اجرای این طرح در استان، میزان بهره‌وری در واحد سطح افزایش قابل‌توجهی پیداکرده است که این موفقیت مرهون حمایت‌ های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تلاش‌های کشاورزان، بهره‌برداران و کارشناسان کشاورزی است.

معاون مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز استفاده از تجربیات کارشناسان کشاورزی و کشاورزان پیشرو در بهبود بهره‌وری در تولید محصولات را راهبردی دانست و گفت: برگزاری کاروان ترویج در راستای اجرای برنامه‌ الگوی کشت ملی است که اساسی‌ترین برنامه‌ بخش کشاورزی است و به‌ منظور پیاده‌سازی استراتژی و راهبرد کلان نظام در تأمین امنیت و اقتدار غذایی باید مورد توجه قرار گیرد.

احد طائری گفت: امنیت و اقتدار غذایی دارای سه مؤلفه موجود بودن، در دسترس بودن و پایدار بودن محصولات غذایی است که الگوی کشت در هر سه مؤلفه تأثیرگذار بوده و نقش بسیار مهمی دارد.

 

حجم ویدیو: 6.80M | مدت زمان ویدیو: 00:00:42
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید