Iranian Agriculture News Agency

آغاز صید ماهی قزل آلا از استخر پرورشی پایگاه هوانیروز تبریز

با حضور مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و مسئولین پایگاه هوانیروز تبریز، ماهیان قزل آلای پرورش یافته در استخر خاکی آن مجموعه صید شد.

آغاز صید ماهی قزل آلا از استخر پرورشی پایگاه هوانیروز تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: تعداد600 قطعه بچه ماهی قزل آلای 40 گرمی در نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری در استخر خاکی پایگاه هوانیروز تبریز رهاسازی شده بود که در عرض دوره پرورشی 170 روز با وزن تقریبی650 تا 700 گرمی صید شد.

جواد گوزلی افزود: با توجه به پرورش موفقیت آمیز ماهی قزل‌آلا و برای توسعه آبزی‌پروری، پایگاه هوانیروز در حال احداث استخر پرورشی دیگر با روش‌ها و متدهای مهندسی شده است.

وی ادامه داد: در راستای تفاهم نامه همکاری جامع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی و دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیرو نشست انجام شده مدیریت شیلات و فرماندهی هوانیروز استان مبنی بر توسعه آبزی پروری، مدیر و کارشناسان مرتبط شیلات استان با حضور در پایگاه هوانیروز استان ضمن نظارت، شیوه صحیح پرورش و صید ماهیان را آموزش دادند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به امکانات آبزی پروری پایگاه هوانیروز اعلام کرد: با لحاظ کردن نظر کارشناسان شیلات و ایجاد استخرهای پرورشی جدید در این مجموعه و برنامه ریزی لازم برای رهاسازی بچه ماهیان در سال زراعی جدید شاهد توسعه آبزی‌پروری در این محل خواهیم بود.

وی ضمن تشکر از زحمات فرماندهی و عوامل پایگاه ، همکاری دوجانبه در جهت ترویج آبزی مصرفی در خانواده هوانیروز را خواستار شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید