Iranian Agriculture News Agency

قویدل خبر داد:

برخورد با ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز در حریم مرغداری‌ها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم مرغداری ها برخورد قانونی می شود.

برخورد با ساخت‌و‌سازهای  غیر مجاز در حریم مرغداری‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  صمد زمانزاد قویدل در بازدید از یک واحد مرغداری مرغ مادر در روستای هیق شهرستان هریس به همراه داداش نصیری مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، سرهنگ شهریار کاظم پور فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، سعید کلاهدوز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هریس و یوسف اسکندرجعفرزاده معاون روابط عمومی سازمان افزود: براساس قانون نظام جامع دامپروری کشور که قانون گذار این اختیارات را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده است که حرایمی را برای مراکز پرورش مرغ مادر تخم گذار، مرغ مادر گوشتی، مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار مشخص کند، با افرادی که چه سهواً و چه عمداً در کنار مرغداری ها زمین های زراعی را خرید می کنند و خانه باغ و ویلا احداث می کنند برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: وجود حریم در مرغداری ها جز ضروریات لاینفک یک واحد پرورشی است. ساخت و ساز غیرمجاز باعث به خطر افتادن امنیت بهداشتی فارم ها و نهایتاً باعث به خطر افتادن امنیت غذایی جامعه خواهد شد بنابراین خواهشی که از خدمت همشهریان و هموطنان عزیز داریم از ساخت و ساز غیرمجاز در این حریم ها خودداری کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: اراضی کشاورزی ابزار تولید است ولی متاسفانه عده ای سودجو اراضی را کالای سرمایه ای می بینند و این موضوع باعث سوء استفاده، خرید و فروش اراضی، خرد شدن اراضی کشاورزی و در نهایت کاهش راندمان تولید می شود.

داداش نصیری افزود: در استان آذربایجان شرقی یک میلیون و 28 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد و برای اینکه در استان با مشکل مواجه نباشیم و امنیت غذایی تامین شود از ساخت و سازهای غیرمجاز طبق قانون حفظ کاربری تبصره دو ماده 10 جلوگیری می شود. افرادی که در اطراف مرغداری ها اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز می کنند باید بدانند که با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برخورد قانونی صورت می گیرد.

حجم ویدیو: 49.62M | مدت زمان ویدیو: 00:03:37
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید