Iranian Agriculture News Agency

ایجاد زنجیره ارزش، راه حل چالش‌های حوزه طیور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ایجاد زنجیره ارزش، راه حل چالش‌های حوزه طیور است و در این صورت واحدهای کوچک نیز می‌توانند قیمت تمام شده خود را پایین آورند و به تولید ادامه دهند.

ایجاد زنجیره ارزش، راه حل چالش‌های حوزه طیور است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه کارگروه تولیدات دامی سازمان که با حضور یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، بیان کرد: ورود سرمایه گذاران بخش های دیگر به حوزه دام و طیور را موجب بهبود وضعیت این حوزه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: واحدهایی که ظرفیت پایین دارند، قیمت تمام شده تولید در آنها بالا می رود اما واحدهای دام و طیور که ظرفیت بالایی دارند، قیمت تمام شده پایینی برای تولید خواهند داشت و با قیمت پایین تری نیز می توانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند چرا که تولید با فناوری بالاتری صورت می گیرد و نهاده هایی که در دسترس این مجموعه ها وجود دارد به این دلیل که مستقیماً توسط خود آنها وارد می شود با قیمت تمام شده پایین تر است.

وی با اشاره به اینکه صنعت طیور یک صنعت بزرگ است و گفت: این صنعت بعد از صنعت خودرو و نفت، بزرگترین صنعتی است که توانسته است سرمایه گذاری زیادی را به خود جلب کند اما به این دلیل که ماده اولیه آن عمدتا وارداتی است، اگر نگاه ویژه به آن نداشته باشیم و این صنعت نتواند خود را با شرایط وفق دهد، با مسائل و مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با تکیه بر منابع تسهیلاتی امکان تامین نقدینگی مورد نیاز صنعت طیور در سطح کشور و استان وجود ندارد. راه حل دولتی برای حل مشکل تامین نهاده های دامی و خصوصا کیفیت آن در حوزه طیور کارساز نخواهد بود و باید این مشکل را بر پایه ظرفیت های بخش خصوصی حل کنیم.

فتحی ادامه داد: با ایجاد انعقاد یک قرارداد در قالب زنجیره ارزش می توان این مسئله را مدیریت کرد و در این قالب نهاده های با قیمت پایین تر در اختیار همه مرغداران قرار گیرد.

وی افزود: واحدهای کوچک باید تحت حمایت پشتیبان قرار بگیرند و بدون آن نمی تواند به تولید خود استمرار ببخشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید