Iranian Agriculture News Agency

اهمیت صنایع غذایی و تبدیلی بعد از قانون انتزاع

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بعد از قانون انتزاع و واگذاری مسئولیت تامین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی، اهمیت صنایع غذایی و تبدیلی بسیار بیشتر خود را نشان می‌دهد.

اهمیت صنایع غذایی و تبدیلی بعد از قانون انتزاع

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رحیم مهردادی در جلسه هماهنگی مسئولین صنایع تبدیلی و غذایی مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌های تابعه استان آذربایجان شرقی افزود: اکنون گستره فعالیت در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی که بعد از  قانون انتزاع در قالب توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی و غذایی از وزارت صمت منتزع شده است بسیار وسیع‌تر شده و نقش اساسی را در تامین امنیت غذایی دارد.

وی ادامه داد: از زمان جهادسازندگی موضوع صنایع تبدیلی و تکمیلی اهمیت داشته است، البته در آن دوره این موضوع در قالب صنایع کوچک روستایی به فعالیت می‌پرداخت چرا که صنایع بزرگی که عمدتاً در ارزآوری و صادرات اثرگذار هستند در حوزه صنعت و معدن و تجارت قرار می‌گرفت و صنایع وابسته به بخش کشاورزی نمی‌توانست خود را نشان دهد. اما در حال حاضر اینگونه نیست و اهمیت موضوع زمانی خود را نشان می‌دهد که ملاحظه کنیم به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، گفتمان و حکمرانی کشاورزی نیز افزوده شده است.

مهردادی با اشاره به صدور شناسه یکتا از سوی مدیریت صنایع غذایی و تبدیلی گفت: در واقع در گذشته این کد تنها برای دارندگان مجوز تاسیس از خود سازمان جهادکشاورزی صادر می‌شد اما در حال حاضر با توجه به قانون انتزاع، در مورد تخصیص سهمیه کالاهایی مانند شکر، سازمان جهادکشاورزی برای دیگر دارندگان پروانه بهره‌برداری از سازمان صمت نیز متولی امر است و چالش‌های مرتبط با این امر باید با سعه صدر همکاران مدیریت شهرستان‌ها رفع شود.

وی افزود: از جمله توفیقات سازمان جهادکشاورزی استان این است که همکاران مشغول در بخش صنایع تبدیلی افراد مجربی هستند که از گذشته در صنایع روستایی و یا از ابتدای شروع مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی دراین حوزه فعال بوده و هستند.

مهردادی گفت: اعتقاد بر این است که جنگ آینده علاوه بر جنگ آب، جنگ خاک خواهد بود و بحث امنیت غذایی و به تبع آن کاشت، داشت، برداشت و حتی عرضه به بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا محلی در قالب پلتفرم‌های عرضه آنلاین و سامانه‌های فروش اینترنتی در حوزه صنایع غذایی اهمیت بسزایی دارد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید