Iranian Agriculture News Agency

تجلیل وزیر جهاد کشاورزی از توران شعبانی در هفتمین همایش گرامیداشت روز جهانی زن روستایی

از توران شعبانی که به‌عنوان مدیرعامل نمونه صندوق اعتبارات خرد آذربایجان شرقی انتخاب شده بود، با اعطای تندیس و لوح تقدیر وزیر جهاد کشاورزی، در هفتمین همایش گرامیداشت روز جهانی زن روستایی تجلیل شد.

تجلیل وزیر جهاد کشاورزی از توران شعبانی در هفتمین همایش گرامیداشت روز جهانی زن روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدعلی نیکبخت از توران شعبانی، مدیرعامل نمونه ملی و نائب رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان عجب شیر و مدیرعامل صندوق خرد زنان روستایی شیشوان تجلیل کرد.

در این مراسم، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: اهتمام دولت بر حمایت از روستاها و زنان روستایی است.

انسیه خزعلی بر پشتیبانی خاص از زنان روستایی و عشایری، تامین بهداشت مناسب، آموزش‌های حضوری و مجازی برای ارتقای آگاهی و سطح سواد، مسکن و زنان تاکید کرد.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۰ میلیون زن روستایی و حدود ۵۰۰ هزار زن عشایری در کشور داریم که برای دستیابی به عدالت در حوزه آموزشی و در تمام حوزه‌های انسانی که منجر به توسعه کسب و کار و بهبود معیشت می‌شود، نیاز به حمایت‌های جدی دارند و دولت از روستاها و زنان روستایی حمایت می‌کند.

مریم طهماسبی، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی نیز بیان کرد: حمایت‌های سیاسی و قانونی، نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری کشور دارد.

 همایش ملی نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار به مناسبت گرامیداشت ۱۵ اکتبر "روز جهانی زن روستایی" در تهران و در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید