Iranian Agriculture News Agency

پیام تبریک مشاور امور بانوان رئیس سازمان به مناسبت روز جهانی زن روستایی و عشایری

مشاور امور بانوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و کارشناس ارشد آموزش و ترویج زنان سازمان به مناسبت 15 اکتبر (23 مهرماه) روز جهانی زن روستایی و عشایری را در پیامی تبریک گفت.

پیام تبریک مشاور امور بانوان رئیس سازمان به مناسبت روز جهانی زن روستایی و عشایری

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رقیه زرگری در این پیام آورده است: «تلاش و نقش زنان روستایی در فعالیتهای اقتصادی ـ اجتماعی و توسعه روستایی واقعیتی انکارناپذیر است، این قشر زحمت کش و پر توان علاوه بر امور خانه به معیشت اقتصادی خانواده نیز کمک می کنند و حضور آنان دوشادوش مردان در فعالیتهای خارج از خانه، چشم گیر است. زنان روستانشین تقریبا نیمی از جمعیت روستاییان کشور را تشکیل می دهند. علیرغم وضعیت نه چندان قابل مقایسه زنان در نواحی روستایی با امکانات شهری، لیکن در انجام وظایف خود کوتاهی نمی کنند. آنان علاوه بر مسؤولیت تربیت فرزندان، در امور کشاورزی و دامداری در خانواده نیز مشارکت دارند.

15 اکتبر برابر با 23 مهر ماه هر سال مصادف است با روز جهانی زن روستایی و عشایری، این روز یادآور تلاش ها، توانمندی ها و نیازهای اساسی زنان و کوششی برای متناسب سازی فرصت ها، برنامه ها، امکانات و منابع مادی و غیرمادی با ظرفیت های آنان است.

به همین منظور اینجانب ضمن ارج نهادن و تکریم بانوان روستایی و عشایری این مناسبت را حضور ریاست محترم سازمان، دست اندرکاران حوزه آموزش و ترویج و توسعه روستایی و بویژه زنان روستایی و عشایری استان تبریک و تهنیت عرض می نمایم . به همین مناسبت هفتمین همایش نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با حضور مدیران و مسئولین وزارت جهاد کشاورزی در تهران در 23 مهر ماه 1402 برگزار خواهد شد که مدعوینی از استان بصورت مجازی و حضوری در این همایش شرکت می نمایند و دو نفر از بانوان روستایی در این همایش مورد تقدیر و تجلیل قرار می گیرند.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید