Iranian Agriculture News Agency

اقدامات تعاون روستایی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم تبیین شد؛

خرید محصولات کشاورزی در دو سال گذشته توسط تعاون روستایی آذربایجان شرقی

مدیر سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی از خرید 316 هزار و 347 تن محصولات کشاورزی توسط این سازمان در دولت سیزدهم خبر داد.

خرید محصولات کشاورزی در دو سال گذشته توسط تعاون روستایی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر رنجگران در مراسم بزرگداشت هفته روستا و عشایر که با حضور مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، دبیر کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی و کارکنان تعاون روستایی استان در سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی برگزار شد، در خصوص عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم گفت: سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم 316 هزار و 347 تن محصولات کشاورزی را به‌صورت توافقی، تضامنی و حمایتی خریداری کرده است.

وی به تأمین و توزیع 147 هزار و 186 تن نهاده‌های دامی توسط این سازمان در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: تأمین و توزیع 113 هزار و 450 تن انواع سموم و کودهای شیمیایی و تولید، فرآوری و توزیع 13 هزار و 203 تن انواع بذور اصلاح‌شده از دیگر اقدامات سازمان تعاون روستایی در دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی حمایت از کشاورزان در قالب کشت قراردادی را یکی از برنامه‌های این سازمان قلمداد کرد و افزود: در دولت سیزدهم در قالب کشت قراردادی 20 هزار و 177 تن گندم و سه هزار و 500 تن دانه‌های روغنی تولیدشده است.

رنجگران ادامه داد: سازمان‌دهی مجامع و ساماندهی 240 تعاونی، شرکت و اتحادیه در سال و آموزش ارکان و اعضای تعاونی‌ها و تشکل‌ها به مدت سه هزار 991 نفر روز از دیگر اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم است.

وی گفت: ما در شب عید به میزان دو هزار رو 600 تن میوه باقیمت مصوب توزیع کردیم و 25 تن خرید توافقی خرما نیز داشتیم که نسبت به مدت مشابه هزار و 500 درصد افزایش داشت.

وی از تجهیز، توسعه و احداث 6 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: در این دولت توانستیم 23 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی 31 انبار از محل اعتبارات تملک دارایی تصویب و جذب کنیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: ایجاد هفت واحد مشارکتی آب در شرکت‌های تعاونی تولید و اجرای 40 طرح پایدار شبکه جهت اشتغال پایدار بااعتبار 100 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 128 نفر از دیگر دستاوردهای این سازمان در دو سال گذشته است.

رنجگران توزیع 199 میلیون و هشت هزار لیتر و جمع‌آوری 40 هزار و 868 تن شیر را از دیگر اقدامات سازمان تعاون روستایی در آذربایجان شرقی قلمداد کرد و گفت: توزیع 29 هزار و 972 تن آرد روستایی و افزایش 68 درصدی خرید گندم نسبت به سال قبل با خرید 58 هزار تن از دیگر اقدامات تعاون روستایی در آذربایجان شرقی است.

وی گفت: کسب رتبه اول کشوری در ارزیابی عملکرد واحدهای تخصصی توسط اداره آموزش و توسعه تعاونی‌ها - طرح و برنامه‌ریزی و رتبه اول استانی در ارزیابی عملکرد شاخصه‌ای اختصاصی توسط ادارات حسابرسی و نظام‌های بهره‌برداری- آموزش از افتخارات به‌دست‌آمده توسط سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم است.

رنجگران روستاییان و عشایر را سرمایه‌های گران‌سنگ کشور در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که فرمودند: «روستاها به‌عنوان کانون‌های تولید و ارزش‌آفرین هستند» دغدغه و توجه مسئولان و متصدیان باید معطوف به جلب امکانات و حمایت به سمت مناطق روستایی باشد و شبکه تعاون روستایی آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه روابط عمومی آیینه تمام نمای فعالیت‌های یک سازمان است و شبکه تعاونی روستایی نیز نمی‌تواند نسبت به تحولات ارتباطی، اجتماعی و اقتصادی بی‌تفاوت باشد، گفت: رشد تعاونی‌ها درگرو حضوری مؤثر و توانمند در جوامع اطلاعاتی و دسترسی به حجم وسیعی از این اطلاعات است. این دسترسی در قالب روابط عمومی‌ها و ابزارهای ارتباطی امکان‌پذیر است که می‌تواند به شکلی جامع این حضور را برجسته سازد؛ اما چگونگی این حضور نیز بدون داشتن پشتوانه‌های علمی محقق نخواهد شد که در این راستا از زحمات بی‌دریغ مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تقدیر و تشکر می‌کنم.

مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بابیان اینکه بدون تشکل‌ها بخش کشاورزی ابتر خواهد ماند و قادر به فعالیت نخواهد بود با اشاره به نقش و جایگاه تشکل‌ها گفت: عامل موفقیت کشورها در دنیا در حوزه کشاورزی تشکل‌ها هستند که پایداری کمی و کیفی تولید را به دنبال دارند.

وحید کاظم‌زاده بابیان اینکه تعاون روستایی در تمام مراحل زنجیره ارزش چه قبل و چه حین و چه بعد از تولید اثرگذار است نقش تعاون روستایی را در تنظیم بازار تعیین‌کننده دانست و گفت: شبکه تعاون روستایی در راستای تعدیل و تنظیم بازار ایفای نقش می‌کند و بخش اعظمی از رضایت‌مندی مردم در بازار به عملکرد مثبت و خوب تعاون روستایی بر می‌شود.

وی بابیان اینکه تعاون روستایی باسابقه طولانی، اهرم مناسبی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها قلمداد می‌شود و می‌توانند با اتکا بر توانایی‌های مادی و معنوی خود که ناشی از روحیه تعاون و همکاری است، همگام باسیاست‌های توسعه در بهبود کیفیت زندگی، و ارتقای سطح درآمد روستاییان و وضعیت اجتماعی اعضای خود مؤثر باشد ادامه داد: تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در اجرای کشاورزی قراردادی با توجه به تأسیسات و امکانات و توانایی‌هایی که دارند می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند لذا باید در توسعه کشاورزی قراردادی مشارکتی فعالانه داشته باشند و با توجه به ارتباط تنگاتنگی که بین تعاونی‌ها و کشاورزان وجود دارد باید آنان را تشویق و ترغیب کنند تا در راستای تحقق این سیاست یعنی اجرای کشاورزی قراردادی گام‌های محکمی برداشته و اقدام به افزایش سطح زیر کشت محصولات زراعی و افزایش عملکرد در واحد سطح محصولات زراعی کنند.

در پایان این مراسم از زحمات مشاور رئیس سازمان و مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان به دلیل پوشش مناسب اخبار و رویدادهای سازمان تعاون روستایی استان و نیز از اداراتی که در بحث ارزیابی عملکرد استانی و ملی مقام اول را کسب کرده بودند تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید