Iranian Agriculture News Agency

بخش ایلخچی شهرستان اسکو قطب پرورش شتر در شمال غرب کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو گفت: بخش ایلخچی شهرستان اسکو قطب پرورش شتر در آذربایجان شرقی است.

بخش ایلخچی شهرستان اسکو قطب پرورش شتر در شمال غرب کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  ابوالفضل فرشبافیان در حاشیه بازدید از واحد پرورش شتر در روستای خورخور بخش ایلخچی شهرستان اسکو بیان  کرد: پرورش شتر در روستای خورخور انجام می‌شود و با توجه به شرایط منطقه و وجود علوفه مناسب برای شتر، 157 نفر در این منطقه نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: پرورش شتر در بخش ایلخچی باعث جذب گردشگران زیادی شده است و ما نیز برای رفع چالش‌های این فعالیت در تلاش هستیم. 

شتردار روستای خورخور نیز گفت: حدود 100 نفر شتر از نژاد آذربایجان را به‌صورت سنتی نگهداری می‌کنیم که بیشتر آن‌ها ماده هستند.

نقی ناصری با اشاره به اینکه حدود 22 سال است که در پرورش شتر مشغول فعالیت است ادامه داد: درآمدمان از شیر شتر و گوشت شتر بوده و برای 6 نفر نیز اشتغال‌زایی کردیم. شیر و گوشت تولیدشده را یا خودمان می‌فروشیم و یا گوشت آن را به کشتارگاه‌ها تحویل می‌دهیم.

ناصری خاطرنشان کرد: با توجه به خشک‌سالی و کم‌آبی، شتر حیوانی است که با چنین محیطی سازگار است.

وی گفت: با توجه به خاصیت دارویی شیر و گوشت شتر و بهره بردن از آن‌ها در طب سنتی، استقبال خوبی وجود دارد و ما نیز رضایت داریم. محصول تولیدی ما نیز کاملاً طبیعی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

ناصری افزود: در حال حاضر قیمت گوشت شتر کیلویی 550 هزار تومان، شیر شتر کیلویی 100 هزار تومان و دوغ آن نیز 50 هزار تومان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید