Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نخستین جشنواره ماهیگیری ورزشی در تبریز

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره ماهیگیری وزرشی برای اولین بار در شهر تبریز خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره ماهیگیری ورزشی در تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جواد گوزلی بابیان این مطلب گفت: جشنواره ماهیگیری در روز پایانی هفته با حضور پرشور و استقبال هزاران نفر در اطراف دریاچه ائل گلی برگزار شد.

وی بابیان اینکه جشنواره ماهیگیری با همکاری شهرداری تبریز، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و هیات ورزش‌های دریایی و ساحلی استان و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های استانی باهدف ترویج آبزی مصرفی و آبزی‌پروری و ایجاد نشاط اجتماعی برگزار شد، افزود: این جشنواره در توسعه ورزش‌های آبی، ایجاد و توسعه گردشگری ورزشی، آشنایی مردم با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه، ایجاد فضای نشاط و شادابی در جامعه مفید و مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان با استفاده از وسایل ماهیگیری و قلاب‌های معمولی و بهره‌گیری از طبیعت زیبای ائل گلی چند ساعت از وقت خود را به ماهیگیری اختصاص دادند. در این جمع حضور و مشارکت خانواده‌ها فرصت مغتنمی بود تا فرزندان با کسب تجربه‌های جدید با آبزیان بیشتر آشنا شوند.

گوزلی افزود: راهبرد اصلی ما این بود که ماهیگیران با رعایت اصول حفاظت از محیط‌زیست ، گونه ماهی کپور را پس از صید و ثبت امتیاز، به آغوش طبیعت بازگردانند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از استقبال بی‌نظیر همشهریان گفت: بااینکه ظرفیت ماهیگیری برای 70 صیاد فراهم‌شده بود، اما در انتهای فرایند ثبت‌نام، بیش از 200 صیاد در بازه سنی 12 تا 60 سال ثبت‌نام کرده بودند و بر این اساس، مدیریت شیلات و امور آبزیان استان با ارج نهادن به اشتیاق و استقبال مردم برای استمرار اجرای این نوع جشنواره‌ها، هدف‌گذاری خواهد کرد .

گفتنی است در پایان جشنواره به چهار نفر از  ماهیگیرانی که بزرگ‌ترین ماهی این دریاچه را صید کردند جوایزی اهدا شد.

 شایان‌ذکر است ائل گلی یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری شهر تبریز است که در جنوب شرق شهر تبریز و در هفت کیلومتری مرکز شهر واقع‌شده است. دریاچه ائل گلی با 55 هزار مترمربع وسعت گنجایش 720 هزار مترمکعب آب را دارد و یکی از شاخه‌های  رودخانه لیقوان آب آن را تأمین می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید