Iranian Agriculture News Agency

با دستور مقام عالی وزارت انجام خواهد شد:

بررسی مسائل حوزه کشاورزی اهر با حضور عالی‌ترین مسئولین دستگاه‌های مربوطه

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مسائل حوزه کشاورزی شهرستان اهر در جلسه‌ای در وزارت جهاد کشاورزی با حضور عالی‌ترین مسئولان دستگاه‌های مرتبط بررسی خواهد شد.

بررسی مسائل حوزه کشاورزی اهر با حضور عالی‌ترین مسئولین دستگاه‌های مربوطه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدمهدی برومندی در سفر یک‌روزه خود به آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از باغات خسارت‌دیده از سرمازدگی شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران هدف از این سفر را بازدید میدانی از تأثیر پدیده‌های اقلیمی از قبیل خشک‌سالی، سرمازدگی، سیل و ... بر فعالیت‌های کشاورزان منطقه توصیف کرد و گفت: با توجه به خساراتی که در حوزه باغبانی و زارعت در این شهرستان واردشده است جلسه بسیار خوبی با حضور فرماندار، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و اعضای کارگروه آب و کشاورزی شهرستان در این خصوص برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه پس از ارائه مباحث کارشناسی و نقطه نظرات دستگاه‌های اجرائی مرتبط با بخش کشاورزی و تولیدکنندگان، تصمیماتی اتخاذ شد و مقرر شد با دستور وزیر جهاد کشاورزی برای جمع‌بندی و تصمیم‌گیری جلسه‌ای را در تهران با حضور همه دستگاه‌های مربوط و در عالی‌ترین سطح برای رسیدگی با مسائل شهرستان اهر در حوزه کشاورزی برگزار کنیم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: همچنین مقرر شد به قید فوریت تصمیم‌گیری لازم در خصوص تمدید و امهال تسهیلات کشاورزان انجام می‌شود.

برومندی تأمین نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود یارانه‌ای در سطح استان را از دیگر موارد مطرح‌شده در این جلسه دانست و ادامه داد: همچنین مقرر شد با توجه به اینکه تحقیقات و مطالعات لازم در خصوص آب‌رسانی در شهرستان و استان انجام‌شده است، در طرح وزارتخانه نیز در این خصوص تصمیمات لازم گرفته شود. با توجه به اینکه مهم‌ترین مسئله شهرستان اهر در حوزه تولید، مسئله آب است امیدواریم در جلسه مشترک با شهرستان اهر بتوانیم تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم و راهکارهای عملی را برای جلوگیری از بحران به کار ببندیم.

حجم ویدیو: 43.46M | مدت زمان ویدیو: 00:03:26
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید