Iranian Agriculture News Agency

پیام تبریک اکبر فتحی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۵ مهر؛ روز ملی روستا و عشایر را تبریک گفت.

پیام تبریک اکبر فتحی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر

  به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۵ مهر؛ روز ملی روستا و عشایر را تبریک گفت.

  متن کامل پیام به شرح زیر است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

 روستا به عنوان بخش مولد و زیرساخت جامعه، در حیات اقتصادی، توسعه و استقلال همه جانبه کشور، نقش اساسی و مهمی دارد.

روستائیان اصیل و عشایر غیور، ولایتمدار و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همواره در عرصه‌های مختلف تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی و توفیقات روزافزون نظام، نقش مؤثری داشته و دارند و با سخت‌کوشی، قناعت و قدرشناسی، تلاش و پشتکار وافر، به عنوان نیروی مولد، مهم‌ترین نقش را در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایفا می‌نمایند.

پانزدهم مهرماه با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ روستایی و همچنین جامعه ارزشمند عشایر، به نام روز ملی روستا و عشایر، نام‌گذاری شده است. روستا، جامعه ای است که می توان آغازگری تمدن را از آن دانست و روستائیان مردمی هستند که صدق اعمال و رفتارشان، گستره نعمت را بر آنان وسعت می دهد. عشایر نیز که لذت زندگی را در طبیعت و کوچ یافته اند مردمانی سختکوشند که زندگی آن‌ها همواره پر از تکاپو، تلاش، زحمت و حرکت بوده است.

ضمن تکریم خدمات ارزشمند و خداقوت به این حافظان امنیت غذایی، اعلام می‌نمایم؛ مجموعه خدمتگزاران آنان در سازمان جهاد کشاورزی استان برای برنامه ریزی‌های اساسی و اقدامات مؤثر جهت تامین نیاز‌های عرصه تولید، ارتقای رفاه و سطح درآمد، هویت بخشی به مشاغل کشاورزی و دامداری و پیشرفت مناطق روستایی و عشایری در حد جایگاه و شأن والای واقعی آنها، تلاش می‌کنند و ارتقای ضریب مکانیزاسیون در راستای کاهش صعوبت فعالیت های کشاورزی در استان،کشت قراردادی، راه اندازی سامانه های نوین آبیاری در مزارع و باغات استان، توفیقات قابل توجه در صنعت دام و طیور استان ، احیای دامداری های کوچک و سنتی در روستاها و ... جملگی نشان از توجه ویژه خدمتگزاران ملت به توسعه روستاها دارد.

۱۵ مهرماه، روز ملی روستا و عشایر فرصت مغتنمی است تا با تأسی و اجرای بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) درباره ضرورت توجه بیشتر به روستاها و مناطق عشایری، با بررسی، شناخت و استفاده مؤثر از همه ظرفیت‌های طبیعی و نخبگان روستایی، زمینه رشد و تعالی روزافزون این مناطق را فراهم آوریم و با همراهی و همکاری شوراها و دهیاران عزیز و همچنین همه کارشناسان پهنه به عنوان حلقه واسط سازمان و بهره برداران بخش کشاورزی، برای توسعه زیرساخت‌ها و امکانات لازم و ایجاد منابع درآمدی پایدار در مناطق روستایی و عشایری برای ایجاد روستاهای مولد، با نشاط و آباد تلاش کنیم.

اینجانب ضمن تبریک فرار رسیدن این روز فرخنده و مهم به جامعه شریف و مولد روستایی و عشایری و تشکر ویژه از همه دست‌اندرکاران عرصه خدمت‌رسانی به روستاییان و عشایر به ویژه مدیران محترم اداره کل امور عشایر استان آذربایجان شرقی ، دوام توفیقات بیش ازپیش همه عزیزان را از ایزد منان خواستارم.

 

اکبر فتحی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید