Iranian Agriculture News Agency

رتبه نخست شهرستان جلفا در تولید انجیر / برداشت 1500 تن انجیر

آئین افتتاح جشنواره‌ انجیر ارس با حضور عموم مردم، کشاورزان و مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان جلفا برگزار شد.

رتبه نخست شهرستان جلفا در تولید انجیر / برداشت 1500 تن انجیر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  در این جشنواره برنامه‌های هنری و آئین سنتی در کاروانسرای ثبت جهانی خواجه نظر جلفا اجرا شد و از کشاورزان و باغداران نمونه شهرستان جلفا نیز تجلیل شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در این مراسم که با حضور وحید کاظم زاده مشاور رئیس سازمان، سخنگو و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود، گفت: شهرستان جلفا با سطح زیر کشت 150 هکتار و متوسط ۱۰ تن در هکتار و تولید هزار و ۵۰۰ تن انجیر در سال در رتبه‌ نخست تولید انجیر در استان قرار دارد.

عباسی با بیان اینکه انجیر تولید شده در شهرستان جلفا به شهرهای هم‌جوار صادر شده و فرآوری نیز می‌شود ادامه داد: در مورد محصول انار نیز ما با سطح زیر کشت 500 هکتار باغ مولد، بالاترین سطح زیر کشت را در استان داریم. میزان تولید انار نیز پنج هزار تن است.

عباسی گفت: شهرستان جلفا علاوه بر انجیر در محصولات انار، کرم ابریشم و محصولات گلخانه‌ای رتبه اول استانی را دارد و در تلاش هستیم تا در زمینه شیلات نیز  به رتبه اول دست پیدا کنیم.

وی به نتایج مثبت و اهمیت برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: ما قبلا در فروش محصولاتی مانند انار با مشکل مواجه بودیم ولی برگزاری چندین دوره جشنواره باعث شده است تا الان انار پیش فروش شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری جشنواره توت و زردآلو در سال های آینده خبر داد.

وی همچنین از سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان جلفا سرمایه‌گذاری کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این مراسم با بیان اینکه برگزاری جشنواره انجیر و جشنواره‌های مشابه آن، رویدادهایی هستند که در جذب گردشگران بسیار موثر هستند، گفت: گردشگری با کمترین هزینه، بیشترین سود را دارد و ما باید به سمت برگزاری مراسماتی برویم که جامعه محلی در آن ذی‌نفع باشند.

محسن محمدزاده با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس در محصولاتی مانند توت، انجیر و انار دارای رتبه استانی ادامه داد: باید فضایی ایجاد کنیم تا گردشگران به منطقه بیایند و کشاورزان نیز از وجود آن‌ها بهره ببرند.

در این جشنواره نمایشگاه محصولات کشاورزی و صنایع دستی نیز برپا شده بود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید