Iranian Agriculture News Agency

صعود گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله جنوارداغی

معاون رفاه و پشتیبانی مدیریت امور اداری سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صعود موفقیت آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله جنوارداغی واقع در شهرستان سراب به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد.

صعود گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله جنوارداغی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بهروز پوری با اعلام این خبر گفت: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سنگرساز بی سنگر تیپ مهندسی رزمی 57 فجر جهادسازندگی آذربایجان شرقی و هفته دفاع مقدس، گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله سه هزار و 884 متری جنوارداغی صعود کرد.

وی با بیان اینکه این صعود با همراهی 11 نفر از کوهنوردان سازمان به سرپرستی محمدباقر امیرسلیمانی از همکاران بازنشسته سازمان و از پیشکسوتان کوهنوردی استان انجام شد، افزود: تیم کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی استان را در این صعود سیدمحمود موسوی، رضا رستم پور، محمد صادق پور، خلیل بهمنی فر، مهرداد بهمنی فر، خسرو یوسفی، حسین نظری، منوچهر رحمانی، غلامرضا نامور و یوسف اسکندرجعفرزاده تشکیل داده بود.

کوه جنوارداغی به ارتفاع سه هزار و 884 متر از سطح دریا یکی از قله‌های مرتفع رشته کوه سبلان است. کوه جنوار داغی در ارتفاعات شمال شرقی شهرستان سراب استان آذربایجان شرقی واقع شده است، در اکثر فصول سال پوشیده از برف بوده و دمای آن زیر صفر است. آخرین روستای سراب در مسیر این قله، روستای حیدرآباد به ارتفاع دو هزار و 390 متر است که از جاده سراب - اردبیل قابل دسترسی است.

جنوار داغی شهرستان سراب با ارتفاع سه هزار و 884 در کوه سبلان واقع شده و به‌عنوان بلندترین قله استان آذربایجان شرقی در بین ۳۱ قله مرتفع ایران در فدراسیون کوهنوردی ثبت شده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید