Iranian Agriculture News Agency

برگزاری پنجمین جشنواره انگور و دوشاب در روستای شیرامین آذربایجان شرقی

پنجمین جشنوارۀ انگور و دوشاب روستای شیرامین شهرستان آذرشهر با حضور عموم مردم، کشاورزان، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی و شماری از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

برگزاری پنجمین جشنواره انگور و دوشاب در روستای شیرامین آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  فرماندار شهرستان آذرشهر در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری جشنواره ها از اهمیت زیادی برخوردارند چرا که باعث ایجاد اقتصاد پایدار در مناطق روستایی می شوند.

شمسعلی محمودیان با بیان اینکه هدف ما از برگزاری جشنواره انگور و دوشاب در روستای شیرامین ایجاد افق های جدید کارآفرینی و اشتغال است ادامه داد: پنجاه درصد علت مهاجرت تولیدکنندگان مسائل اقتصادی است لذا ما باید با ایجاد زیرساخت ها و جذب سرمایه گذاری برای تولید پایدار و خودکفایی روستاها زمینه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با تنش‌های آبی، اقداماتی مانند احیای قنات‌ها، ساماندهی جوی‌های کشاورزی و ارائه تسهیلات به بهره‌برداران انجام شده است بیان کرد: تلاش می‌شود مشکلات کشاورزان منطقه حل شود تا تولید پایدار انجام می‌شود.

محمودیان معرفی ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها برشمرد.

وی با بیان اینکه اجرای اصلاح الگوی کشت در شهرستان آذرشهر ابلاغ شده است ادامه داد: جشنواره‌ها فرصتی است تا این مسائل را تبیین کنیم تا کشاورزان ضمن آشنایی، به سمت اجرای چنین طرح‌هایی حرکت کنند.

محمودیان با بیان ظرفیت‌های ممتاز نقاط شهری و روستایی شهرستان آذرشهر، از حمایت همه جانبه برای ایجاد بازارچه دائمی عرضه محصولات و صنایع روستایی در سه راهی شیرامین خبر داد.

حسن حقیقیان مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی نیز در خصوص نقش جشنواره‌ها در معرفی و توسعه پایدار مناطق سخن گفت.

هم‌زمان با پنجمین جشنواره انگور و دوشاب شیرامین، نمایشگاه توانمندی‌های دهستان شیرامین از توابع بخش مرکزی شهرستان آذرشهر از سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ به مدت هفت روز در اتوبان آذرشهر - عجب شیر، سه راهی شیرامین برپا است.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید