Iranian Agriculture News Agency

نقش جهاد کشاورزی در استقلال کشور همسان نیروهای نظامی است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا گفت: خودکفائی در حوزه گندم یک موفقیت بزرگ است و نقش جهاد کشاورزی در حفظ استقلال کشور همسان نیروهای نظامی است.

نقش جهاد کشاورزی در استقلال کشور همسان نیروهای نظامی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سردار جلیل بابازاده در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضوراکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، امیر دریادار رضا عباسی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، مدیران سازمان‌های تابعه، معاونان و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای سرافراز جنگ تحمیلی خصوصا شهدای جهادگر گفت: کارمندان نظام مقدس جمهوری اسلامی عهد و میثاق بسته‌اند که برای سربلندی و سرافرازی کشور و این نظام مقدس همه تلاش خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در سال جاری به علت عملکرد خوب کشاورزان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی توانستیم به خودکفائی در گندم برسیم و باید برای رسیدن به این موفقیت مهم که جهاد کشاورزی نیز در آن نقش مهمی دارد، یک جشن عظیم برگزار کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا، ایران را سرزمین اراده‌ها معرفی کرد و گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم تا ایران اسلامی به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند و در این مسیر مشارکت و همکاری همه مجموعه‌ها مهم است و باید همه نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند.

سردار بابازاده گفت: نقشی که جهادکشاورزی در امنیت غذایی و استقلال کشور دارد کمتر از نقش نیروهای نظامی نیست و در دیداری که اخیرا با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز داشتیم، تاکید داشتند که هیچوقت از نقش پررنگ جهاد سازندگی در دفاع مقدس غافل نشویم.

وی با اشاره به رشادت‌های جهادگران در دوران دفاع مقدس گفت: جهادگران جهاد سازندگی با کمترین امکانات، اتفاقات خارق العاده‌ای را رقم زدند. در روزهای جنگ تحمیلی و زیر آتش بار دشمن، رانندگان لودر و بولدوزر با جان‌فشانی اقدام به ساخت خاکریز می‌کردند تا رزمندگان را از آتش مستقیم دشمن حفظ کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی با لطف خداوند و به رهبری امام خمینی(ره) رقم خورد که حتی بسیاری از مبارزان نیز تصور نمی‌کردند این پیروزی در آینده یا نزدیک به وقوع بپیوندد اما انقلاب اسلامی پیروز شد و همه معادلات را در خاورمیانه به هم زد.

سردار بابازاده افزود: تنها دو هفته از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که مزاحمت‌های مرزی رژیم بعث عراق آغاز شد و در نهایت بلوک شرق و غرب دست به دست هم دادند تا نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.

وی ادامه داد: اما انقلاب اسلامی پایدار ماند چون این انقلاب حق است. چرا که امام و شهدا حق بودند و کسانی به این انقلاب کمک کردند و جان خود را در این راه فدا کردند، برای خدا پا به میدان گذاشتند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا گفت: پس از اشغال لانه جاسوسی، آمریکایی‌ها تلاش کردند تا با یک عملیات نظامی گروگان‌ها را آزاد کنند اما به لطف خدا در طبس زمین‌گیر شدند و پس از این ناکامی، شروع یک جنگ تمام عیار علیه کشورمان را زمینه‌سازی کردند.

سردار بابازاده با تشریح وضعیت کشور در ابتدای جنگ گفت: قبل از آغاز جنگ میزان خدمت سربازی را به نصف کاهش دادند تا از قدرت رزمی ارتش بکاهند و قراردادهایی که رژیم پهلوی با ایالات متحده منعقد کرده بود برای تحویل جنگنده‌ها را ابطال کردند با این توجیه که ما نیازی به آن‌ها نداریم. هشت روز قبل از آغاز جنگ، فرماندهان نظامی هشدار داده بودند که شروع یک عملیات نظامی همه جانبه از طرف عراق حتمی است اما دولت وقت که سکاندار بنی صدر بود توجهی به این هشدارها نکرد.

وی ادامه داد: جنگ که آغاز شد راهبرد عراق این بود که با یک عملیات نظامی شدید و کوتاه مدت کشور را تصرف و نظام را سرنگون کند و شدت این عملیات به حدی بود که هنری کیسینجر نظریه پرداز، سیاستمدار و مشاور سابق امنیت ملی آمریکایی  پیش بینی کرد که جمهوری اسلامی ظرف 10 روز سرنگون خواهد شد و شاپور بختیار نیز این زمان را سه ماه اعلام کرد اما با رشادت‌های جوانان این مرز و بوم همه این گمانه‌زنی‌ها نقش بر آب شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا حمله منافقین بعد از جنگ تحمیلی را از دیگر نمونه‌های توطئه افکنی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: منافقین در عملیات مرصاد شکست خوردند چون شهیدانی مانند سپهبد صیاد شیرازی جانانه از مرز و بوم کشور دفاع کردند. جان بولتون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در گردهمایی منافقین این مساله را مطرح کرد که نباید بگذاریم جمهوری اسلامی 40 سالگی خود را جشن بگیرد اما باز هم این نقشه‌ها ناکام ماند چرا که مردم و جوانان ما همیشه در صحنه هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید