Iranian Agriculture News Agency

راه‌اندازی مرکز خدمات کشاورزی دانشگاه مراغه

مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه مراغه بیان کرد: مجوز فعالیت برای مرکز غیردولتی خدمات کشاورزی این دانشگاه از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی صادر شد.

راه‌اندازی مرکز خدمات کشاورزی دانشگاه مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بیژن ابدی بیان کرد: انجام مشاوره و بازدید فنّی از مراحل تولید شامل کاشت، داشت و برداشت و مدیریت و کنترل طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی از جمله خدمات این مرکز است.

به گفته وی از دیگر خدمات این مرکز غیردولتی می‌توان به ارائه و برگزاری کلاس‌های ترویجی در حوزه‌های باغبانی و زراعت، گیاهپزشکی و خاک‌شناسی اشاره کرد.

به گفته وی، اخذ مجوز تأسیس و راه‌اندازی داروخانه گیاهپزشکی برای تجویز و عرضه‌ کود و سموم نباتی نیز از طریق این مرکز در دستور کار قرار دارد.

ابدی اضافه کرد: پرسنل مدیریتی این مرکز که از طرف دانشگاه معرفی شده و در سامانه سانکا ثبت‌نام شده‌اند شامل حنیفه حاجی‌زاده و امین عباسی، وحید رومی و مهدی رحمتی است.

دانشگاه مراغه که از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار آغاز کرد، از ظرفیت انسانی قابل توجه در برخی از رشته‌های دانشگاهی از جمله کشاورزی و شیمی برخوردار است و فعالیت این مرکز می‌تواند در بهره‌وری محصول سیب صادراتی این شهرستان موثر باشد.

بر اساس اعلام مسئولان، دو طرح دانش‌بنیان این دانشگاه شامل تولید لبینات سنتی فراسودمند و تبدیل ضایعات کشاورزی به خوراک دام مراحل اجرایی را در حوزه امنیت غذایی طی می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید