Iranian Agriculture News Agency

افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه تولید لواشک با ظرفیت 300 تن در مرند

کارخانه تولید لواشک شلاله (ترشک میشو) با ظرفیت 300 تن درسال در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان مرند به بهره‌برداری رسید.

افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه تولید لواشک با ظرفیت 300 تن در مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: این واحد تولیدی به مدیریت آرش ذاکری در زمینی با مساحت یک هزار و 967 مترمربع با 980 مترمربع زیربنا (یک سالن) با کل هزینه 15 میلیارد تومان آورده شخصی با هدف جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و بالا بردن سهم اشتغال صنعتی در شهرستان مرند، تولید و بسته‌بندی انواع میوه خشک، فرآوری شده و لواشک، ایجاد بازار کار، تامین نیاز بازارهای داخلی (استانی وکشوری) و صادرات مازاد تولید به کشورهای دیگر به بهره‌برداری رسید. 

اسماعیل الهیاری افزود: با افتتاح این واحد برای هشت نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد و در صورت تامین اعتبار به‌صورت تسهیلات بانکی و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی تعداد شاغلین افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه از فعالیت 30 واحد صنایع تبدیلی و غذایی دارای پروانه بهره‌برداری با اشتغال250 نفر با توان جذب 50 هزار تُن محصول خام کشاورزی در سطح شهرستان مرند خبر داد و افزود: بیشترین این واحدها در شهرک صنعتی شماره یک و دو و روستا و شهرهای زنوز، بناب، کشکسرای، مرند، یامچی، یالقوز آغاج، ابرغان، دیزج حسین بیگ، گلین قیه، جواش و... مستقر بوده که امیدواریم با انجام سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران تعداد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی این شهرستان‌ها هم افزایش یابد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، از جمله صنایعی است که نقش و تاثیر بسیار مهم در بخش کشاورزی ایفا می‌کند و موجب افزایش ارزش افزوده، توسعه صادرات و کاهش ضایعات می‌شود.

وی توضیح داد: همین طور کاهش ریسک در بخش کشاورزی از عمده‌ترین فواید توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش است که بر ضرورت توجه به این صنایع تاکید می‌شود.

وی ادامه داد: تجربه تعدادی از کشور‌های در حال پیشرفت نشان می‌دهد که گسترش و حمایت از این صنعت می‌تواند نقش حیاتی در توسعه بخش کشاورزی داشته باشد. پیوند بین بخش صنعت و کشاورزی در کشور‌های در حال توسعه در مقایسه با کشور‌های توسعه یافته ضعیف‌تر است، این در حالی است که گذار از کشاورزی سنتی به اقتصادی پویا در کشور‌های در حال توسعه ارتباط متقابل بین کشاورزی و صنعت را طلب کرده و از اهداف کلیدی توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید