Iranian Agriculture News Agency

بررسی چالش‌های صندوق توسعه فعالیت‌های زنان شهرستان شبستر

چالش‌های صندوق توسعه فعالیت‌های زنان شهرستان شبستر در بازدید میدانی و جلسه‌ای مشترک با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر و مشاور امور زنان رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بررسی شد.

بررسی چالش‌های صندوق توسعه فعالیت‌های زنان شهرستان شبستر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رقیه زرگری مشاور امور زنان رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و محرم آقائی سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبستر و مدیران عامل صندوق‌های خرد زنان روستایی شهرستان شبستر در جلسه‌ای به بررسی چالش‌های صندوق توسعه فعالیت‌های زنان این شهرستان پرداختند و به‌صورت میدانی از واحدهای تولیدی برخی از اعضای صندوق بازدید کردند.

 مشاور امور بانوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز فعالیت صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری در استان از سال84 از سوی دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری در وزارت جهاد کشاورزی گفت: هدف از تشکیل صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری حمایت از تولیدکنندگان و بانوان کارآفرین بود اما این صندوق‌ها علاوه‌بر اهداف اقتصادی و توانمندسازی بانوان به دنبال افزایش مشارکت بانوان در امورات جامعه نیز هست و در این میان نقش جهاد کشاورزی ارائه آموزش و تسهیلگری امور است.

رقیه زرگری تعداد صندوق‌های خرد زنان فعال در استان را 155 و تعداد اعضای آن را حدود پنج هزار و 800 نفر اعلام کرد و افزود: شهرستان شبستر جزو اولین شهرستان‌هایی است که صندوق‌های خرد زنان روستایی را در استان تشکیل داد و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت حمایت از تمام صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری گفت: امیدواریم با رایزنی‌های که با فرمانداری و خیرین منطقه انجام شد تا یک ماه آینده اعتبارات مناسبی برای فعالیت‌های زنان اختصاص یابد.

محرم آقائی همچنین از احداث نمایشگاه موقت برای عرضه محصولات تولیدی بانوان کارآفرین شهرستان و تلاش برای دائمی کردن این نمایشگاه خبر دادند.

بازدید میدانی از مزرعه بید قرمز در روستای سرکندیزج شبستر متعلق به خانم جسمانی، کارگاه تولید میوه در بندرشرفخانه، کارگاه خیاطی خانم نجفی در شهر وایقان و محل نمایشگاه در حال احداث عرضه و فروش توانمندی‌های زنان که با کمک خیریه محسنین در محوطه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر در حال احداث است، از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید