Iranian Agriculture News Agency

تداوم واگذاری تصدی گری در بخش کشاورزی به بخش خصوصی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاوزی آذربایجان شرقی گفت: واگذاری تصدی‌گری به بخش خصوصی، استخدام نیروهای جدید به ازای بازنشستگان و حل مشکل مسکن کارکنان از مهم‌ترین اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع در دو سال نخست دولت سیزدهم بود.

تداوم واگذاری تصدی گری در بخش کشاورزی به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهرام شفیعی با اشاره به عزم دولت در خصوص اصلاح نظام اداری گفت: چابک سازی و کوچک سازی دولت در برنامه کاری دولت سیزدهم قرار گرفته است اگر چه این موضوع در طول 30 سال گذشته جز برنامه دولت‌های مختلف بوده ولی در دولت جدید این موضوع با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود، چون منابع انسانی یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که می‌توانیم آن را به‌عنوان یکی از منابع پایه لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: سیاستی که دولت اتخاذ کرده این است که به ازای هر سه نفر بازنشسته، یک نفر نیروی جدید استخدام شود، چرا که عملا امکان ادامه کار با این تعداد نیروهای دولتی مقدور نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاوزی آذربایجان شرقی واگذاری وظایف و تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی را یکی از راهبردهای دولت سیزدهم دانست و ادامه داد: در این راستا اقداماتی از جمله تقویت تشکل‌های بخش خصوصی اعم از سازمان نظام مهندسی، نظام صنفی، اتحادیه‌ها و سایر تشکل‌ها انجام شد تا این امکان ایجاد شود که وظایف تصدی‌گری را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و کارشناسان جهاد کشاورزی صرفا کارهای نظارتی خود را انجام دهند.

شفیعی پیشرفت واگذاری وظایف و تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی را مناسب توصیف کرد و گفت: وظایف تصدی‌گری اعم از توزیع کود، توزیع سوخت، معاینه فنی ماشین‌آلات کشاورزی، بخش عمده‌ای از وظایف مربوط به امور اراضی و حتی بخش‌های عمومی نیز از جمله وظایف درمانی کلینیک 27 خرداد به بخش خصوصی واگذار شد و تلاش می‌شود که سایر وظایف تصدی‌گری نیز به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در خصوص افزایش رفاه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به معیشت همکاران، حقوق پایین و هزینه بسیار بالای مسکن در سبد معیشت خانوار برای کارکنانی که فاقد مسکن هستند بین وزیر جهاد کشاورزی و وزیر راه و شهرسازی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که در سطح استان نیز پیگیری شده و ما به ازای آن تفاهم‌نامه‌ای نیز در سطح استان بین رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و مدیر کل راه و شهرسازی استان امضا شد. این برنامه در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و برنامه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است. با پیشرفت‌های خوبی که در این زمینه حاصل شده در آینده نزدیک با واگذاری زمین یا مسکن مشکل همکارانی که فاقد مسکن هستند، رفع خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاوزی آذربایجان شرقی بیان کرد: مولدسازی املاک و اموال مازاد سازمان، علی رغم اینکه همه ساله در قانون بودجه قرار می‌گرفت، در قانون بودجه سال 1401 بند ت تبصره 8 قانون برنامه و بودجه این کار را عملیاتی کردیم. سران قوای سه گانه مصوبه‌ای تحت عنوان مولدسازی املاک و اموال مازاد دستگاه‌های دولتی داشتند که این برنامه در حال انجام است و ما حدود 11 ملک تحت عنوان املاک مازاد شناسایی کردیم، در اختیار اداره کل اقتصاد و دارایی قرار داده‌ایم؛ کارهای کارشناسی نیز انجام گرفته است و در مرحله واگذاری و یا تهاتر هستیم.

شفیعی افزود: منابع حاصل از فروش املاک و اموال مازاد که در راستای اجرای مولدسازی و مصوبه سران قوا، برای اجرای طرح‌های نیمه تمام بخش کشاورزی هزینه خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود در خصوص ترمیم حقوق کارکنان گفت: پیرو مصوبه رئیس جمهور و ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور ترمیم حقوق در سال 1401 اتفاق افتاد و ترمیم فوق‌العاده ویژه نیز در سال 1401 از 35 درصد به 50 درصد افزایش داشت که اقدامات خوبی بود .

حجم ویدیو: 37.58M | مدت زمان ویدیو: 00:07:51
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید