Iranian Agriculture News Agency

مردمی بودن، وجه مشترک دولت سیزدهم و جهاد سازندگی است

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مدیریت جهادی، تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی، مشارکت مردمی و پیگیری مطالبات رهبری از بخش کشاورزی از مهم‌ترین اقدامات دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن در استان‌ها و من‌جمله حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از ابتدای تشکیل جهاد سازندگی مخصوصا در دولت سیزدهم بوده است.

مردمی بودن، وجه مشترک دولت سیزدهم و جهاد سازندگی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید نجفی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: "مردمی بودن" یکی از شعارهایی بود که مجموعه دولت سیزدهم قبل از روی کار آمدن مطرح می‌کرد و تداعی‌کننده شعاری بود که در سال‌های اول انقلاب در نهاد مقدس جهاد سازندگی داده ‌شده بود.

وی ادامه داد: وقتی در اول انقلاب به‌ فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی جهاد سازندگی شکل گرفت، محوری‌ترین شعار آن در کنار سایر اهداف اصولی  و اساسی بحث مردمی بودن (مشارکت مردمی) این نهاد مقدس بود و این تشابه نشان می‌دهد تلفیق خاصی بین دولت سیزدهم و شعارهای جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام (ره) وجود دارد..

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان رمز موفقیت جهاد سازندگی را در ۴ محور اساسی دانست و ادامه داد: ولایت‌پذیری، اخلاص و عبودیت در عمل، مردمی بودن و مدیریت جهادی و تربیت نیروی در تراز انقلاب رمز موفقیت جهاد سازندگی بود. این 4 شاخص در دولت مردمی نیز می‌تواند به‌‌عنوان پایه و اساس موفقیت دولت ایفای نقش کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی افزود: مردمی بودن و مشارکت مردم یکی از نقاط قوت جهاد سازندگی در حوزه‌های مختلف از قبیل راه‌سازی، پل‌سازی، پروژه های عمرانی، کشاورزی و دیگر عرصه‌های تولید بود. این روحیه (مردمی بودن) حتی در ستاد پشتیبانی جنگ نیز که توسط نهاد مقدس جهاد سازندگی صورت می‌گرفت، به‌وضوح دیده می‌شد.

وی ادامه داد: حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در راستای احیاء روحیه جهادی با استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی و  رویکرد ‌برنامه‌های ابلاغی در قالب تحول آفرینی با مشارکت بهره‌برداران و کشاورزان در استان به اجرا خواهد گذاشت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: یکی از شعارهای رئیس‌جمهور در بدو تشکیل دولت؛ احیاء جهاد سازندگی بود که حتی در این راستا یک کارگروهی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی  تشکیل داده شد. هدفشان احیاء روحیه جهادی، خدمت به مردم  و خدمات توام با اخلاص جهادگرانی بود که با جان و دل و شبانه روزی در راه اعتلاء و پیشرفت و آبادانی کشور تلاش کردند.

وی ادامه داد: حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در راستای گفتمان "رسم جهاد" ترویج روحیه جهادی و تربیت نیروی در تراز انقلاب حرکت می‌کند که در این زمینه مباحث محتوایی، آموزشی، تبلیغی برای همکاران و تشکل‌های بخش کشاورزی و بهره‌برداران و کشاورزان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی ارتباط مستقیم و مستمر مسئولان بخش کشاورزی با بهره‌برداران و کشاورزان را یکی از اقدامات مثبت انجام ‌شده در این دولت دانست و افزود: با این ارتباط دغدغه‌ها و مشکلات کشاورزان و بهره‌برداران به‌عنوان پیشروان امنیت غذایی به سهولت حل شده و موانع موجود در تحقق امنیت غذایی از بین می‌رود. 

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تشکیل اتاق فکر در تحقق منویات مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی  با متولیان و اندیشمندان بخش کشاورزی و همچنین بهره‌برداران و کشاورزان پیشرو  را دیگر اقدام حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد.

وی ادامه داد: این مطالبات در قالب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی و مطالبات رهبری در حوزه آب و  امنیت غذایی، اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد مقاومتی و..... است و به‌صورت مستمر تا عملیاتی شدن منویات رهبری در حوزه کشاورزی ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید