Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مراسم اربعین حسینی در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

همزمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، مراسم قرائت زیارت اربعین و عزاداری با حضور مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در محل نمازخانه این سازمان برگزار شد.

برگزاری مراسم اربعین حسینی در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، در آستانه اربعین حسینی، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) با حضور اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در محل نمازخانه این سازمان برگزار شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم، اربعین حسینی را موجب تداوم و استمرار فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: در واقعه عاشورا یک مفهوم متعالی، گنج عیان و ندای دادگرانه وجود دارد که سبب می‌شود در روز اربعین حسینی، عاشقان انسانیت و شرافت فارغ از هر دین و مذهبی که دارند از سراسر دنیا خود را به سرزمین کربلا برسانند و حرم مطهر پیشوای آزادگان جهان را در این سرزمین زیارت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی بسط فرهنگ عاشورا را در گرو تبلیغ صحیح آن دانست و ادامه داد: عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باید توام با انتقال مفاهیم اصلی واقعه کربلا و عقلانیت نهفته در این واقعه باشد. عزاداری بر پایه شور اگر چه لازم اما کافی نیست، بلکه باید به سمت و سویی برویم که همه مراسمات ما مملو از شعور حسینی باشد.

وی با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: امروز راهپیمایی اربعین باعث شده است که اربعین حسینی به یک رخداد جهانی مبدل شود که حتی رسانه‌های غربی که بعضا سعی در خدشه‌دار کردن چهره اسلام دارند نیز به عظمت و شکوه این راهپیمایی بزرگ اقرار کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید