Iranian Agriculture News Agency

پوری خبر داد:

صعود گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله سبلان

معاون رفاه و پشتیبانی مدیریت امور اداری سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صعود موفقیت‌آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله سبلان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت خبر داد.

صعود گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله سبلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  بهروز پوری با اعلام این خبر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله سبلان صعود کرد.

 وی با بیان اینکه این صعود با همراهی 12 نفر از کوهنوردان سازمان انجام شد، افزود: تیم کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی استان را در این صعود سیدمحمود موسوی، محمد صادق پور، فیروز جوادی، رضا صدقی، ابراهیم رضازاده، غلامرضا نامور، منوچهر رحمانی، حسین فاتحی، رضا قربان زاده، خلیل فرشکاران، طاها اسکندرجعفرزاده و یوسف اسکندر جعفرزاده تشکیل داده بود.

گفتنی است کوه سبلان با ۴۸۱۱ متر بلندی از سطح دریا، سومین کوه بلند ایران است که در شمال غرب کشور و در استان اردبیل قرار دارد.

سبلان سومین قله بلند ایران پس از دماوند و علم کوه و یکی از ۱۵۱۵ قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود. سبلان یک کوه آتشفشانی نیمه فعال است که در مرحله فومرولیو بوده و در بالای قله آن دریاچه سبلان قرار دارد که تنها دریاچه دهانه‌ای کشور و با ارتفاع ۴۷۸۴ متر مرتفع‌ترین دریاچه ایران و یکی از مرتفع‌ترین دریاچه‌های جهان به‌ شمار می‌آید. سبلان به خاطر آبگرم‌های طبیعی و طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد و پیست اسکی آلوارس مورد توجه گردشگران است.

قله سبلان به‌عنوان اثر طبیعی این استان در میراث ملی ثبت شده است. فارغ از تمام مولفه‌های طبیعی، معنوی، تاریخی و گردشگری؛ این کوه از پوشش گیاهی و حیات‌ وحش کم ‌نظیر برخوردار بوده و دارای گونه‌هایی نظیر خرس قهوه‌ای، کل، بز، قوچ، میش ارمنی، خرگوش، کبک دری، فاخته، خوک، روباه، گرگ، کبک، قمری و... است که همین سبلان را به یکی از مناطق و زیستگاه‌های ممتاز تبدیل کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید