Iranian Agriculture News Agency

نمایشگاه عملکرد دو ساله دولت سیزدهم در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

نمایشگاه عملکرد ۲۴ماهه نخست دولت مردمی سیزدهم در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در محل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گشایش یافت.

نمایشگاه عملکرد دو ساله دولت سیزدهم در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، نمایشگاه عملکرد ۲۴ماهه نخست دولت مردمی سیزدهم در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته دولت و با  حضور صفدر نیازی شهرکی آغاز به کار کرد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در هفته دولت دو هزار و 300 پروژه در بخش کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد که ۴۸ درصد این پروژه‌ها مربوط به زیر بخش آب و خاک است، گفت: هزار و 95 پروژه آب و خاک با اعتباری بالغ‌بر هزار و 400 میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

نیازی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها کمک قابل توجهی به بهبود بهره‌وری آب در بخش کشاورزی خواهد کرد ادامه داد: در بخش کشاورزی اقدامات زیادی در راستای کاهش مصرف آب انجام شده است. یکی از این اقدامات، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است.

نیازی گفت : در دولت سیزدهم ۱۱۷ هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز و قریب به ۱۰ هزارهکتار شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی احداث شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در قالب برنامه هفتم توسعه یادآور شد: در حال اجرای آبیاری هوشمند در مزارع هستیم. اکنون ۲۷ مزرعه در کل کشور و در ۱۶ استان داریم و در حال اجرای طرح هستیم. هدف از اجرای طرح در این مزارع استفاده از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان است. مجریان ما در این طرح‌ها شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که در زمینه راندمان آبیاری کار می‌کنند.

این نمایشگاه عملکرد بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی را در 18 محور و در قالب اینفوگرافی به تصویر کشیده و تا پایان هفته دولت در طبقه دوم سازمان جهاد کشاورزی برای بازدید دایر است.

در این نمایشگاه تابلوهای مصور کشت قراردادی، صنایع تبدیلی و غذایی، امور اراضی، شیلات و آبزیان، خرید تضمینی گندم، دام و طیور، جهش تولید در دیمزارها، توسعه گلخانه‌ها، طرح ملی الگوی کشت، آب و خاک، عناوین برتر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، شرکت شهرک‌های کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی، صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیزاسیون، تسهیلات و سرمایه‌گذاری و طرح جهاد ادامه دارد به نمایش گذاشته شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید