Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد:

آمادگی آذربایجان شرقی برای انجام کشت فراسرزمینی در گینه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی به موضوع کشت فراسرزمینی اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در آذربایجان‌شرقی، در صورت وجود شرایط لازم این استان آمادگی دارد با همکاری تولیدکنندگان، کشت فراسرزمینی در کشور گینه را عملیاتی کند.

آمادگی آذربایجان شرقی برای انجام کشت فراسرزمینی در گینه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد کلامی در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در گینه بیان کرد: استان آذربایجان‌ شرقی آمادگی دارد جهت افزایش مراودات اقتصادی با کشور گین با یک تیم اقتصادی به محوریت اتاق بازرگانی در این کشور حضور پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی بازارهای خارجی را فرصتی مهم برشمرد و گفت: شناخت بازارهای آفریقا برای حضور بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی فرصت خوبی است که امید است با همکاری سفارت ایران در گینه اجرایی شود.

جمشید پرویزی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گینه نیز بیان کرد: شناخت بازارهای آفریقا و گینه و معرفی کالاهای ایرانی موضوعی است که در دستور کار سفارت قرار دارد.

وی گفت: آفریقا این آمادگی را دارد تا نیروهای کار خود را جهت دریافت خدمات آموزشی به ویژه در حوزه تعمیرات خودرو و ماشین‌آلات به ایران بفرستد.

جمشیدی بر روابط بین ملت‌ها تاکید کرد و گفت: روابط بین ملت‌ها به قدری مهم و تاثیرگذار است که هر سیاست‌مداری در مقابل آن زانو می‌زند. به‌عنوان نمونه جریان زیارت اربعین که با حذف روادید و آسان کردن این سفر انجام می شود، ملت‌های دو کشور را به همدیگر پیوند زده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید