Iranian Agriculture News Agency

صعود موفقیت‌آمیز به قله جلاداغی

معاون رفاه و پشتیبانی مدیریت امور اداری سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صعود موفقیت‌آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به قله جلاداغی واقع در شهرستان ورزقان خبر داد.

صعود موفقیت‌آمیز به قله جلاداغی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  بهروز پوری با اعلام این خبر گفت: گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله جلاداغی واقع در شهرستان ورزقان از مسیر روستای گل آخور صعود کرد.

وی با بیان اینکه این صعود با همراهی 14 نفر از کوهنوردان سازمان به سرپرستی احمد محسنی از همکاران بازنشسته سازمان و از پیشکسوتان کوهنوردی استان انجام شد، افزود: تیم کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی را در این صعود آقایان سیدمحمود موسوی، رضا رستم پور، اسلام آبروشن، محمد صادق پور، منوچهر رحمانی، میرحبیب میری، غلامرضا نامور، حسین نظری، خسرو یوسفی، خلیل بهمنی فر، میرعلی اشرف حسینی، علی حاجیلو و اکبر زرشناس تشکیل داده بود.

 هر ساله روز 17 مرداد همواره یادآور شهادت مظلومانه و غریبانه «شهید محمود صارمی» است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل حساسیت حرفه خبرنگاری و ارج نهادن به جایگاه خبر و خبرنگار، سالروز شهادت وی را که در راه وظیفه خطیر خبرنگاری خود در معرفی و افشای چهره کریه گروه متحجر و پلید طالبان به شهادت رسید در تقویم ملی  به عنوان روز خبرنگار ثبت کرده است.

همچنین علاوه‌بر آبشار قله کوه جلا داغی این روستا مورد توجه کوهنوردان قرار دارد، روستای گل آخور یکی از جاذبه‌های استان آذربایجان شرقی است.

این روستا به دلیل وجود آبشار زیبا و دل‌انگیز به ارتفاع حدود 12 متر از یک طرف و از طرفی آب و هوای ییلاقی منطقه مستعد برای گردشگری در استان است که همه ساله هزاران نفر جهت بازدید از جاذبه‌هایش به سوی خود می‌کشاند و نیز ییلاق قره قوچ در شمال روستای ارزیل قرار گرفته، ییلاقی سرسبز و خوش آب و هوا، قلعه داشی یکی از آثار تاریخی این منطقه ‌است که در چهار کیلومتری روستای ارزیل واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید