Iranian Agriculture News Agency

آغاز واکسیناسیون بیش از چهار میلیون راس دام در آذربایجان شرقی

واکسیناسیون بیش از چهار میلیون راس دام در آذربایجان شرقی علیه بیماری تب برفکی آغاز شد.

آغاز واکسیناسیون بیش از چهار میلیون راس دام در آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بیان کرد: چهار میلیون و ۸۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در این استان به‌طور رایگان علیه بیماری دامی بسیار عفونی و به‌شدت واگیردار تب برفکی واکسینه می‌شوند که این طرح از امروز آغازشده است.

امیرحسین بهداد افزود: با توجه به مشاهده بیماری تب برفکی در ترکیه و عراق و احتمال سرایت به علت تبادلات دامی باید نسبت به ایمن‌سازی دام‌های سبک و سنگین آذربایجان شرقی اقدام شود که برای تحقق این هدف واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در این استان آغاز شد و تا پایان شهریورماه ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: ۹۰ درصد دام‌های سنگین شامل گاو و گاومیش که ۳۸۰ هزار رأس را شامل می‌شود و ۷۰ درصد دام‌های سبک که سه میلیون و ۷۰۰ رأس گوسفند و بز زیر پوشش طرح رایگان واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی قرار می‌گیرند و تا پایان شهریورماه واکسینه خواهند شد.

بهداد خاطرنشان کرد: با واکسیناسیون این تعداد دام در دامداری‌های صنعتی، سنتی و روستاهای آذربایجان شرقی جمعیت دامی استان در برابر بیماری تب برفکی ایمن می‌شوند.

وی از دامداران آذربایجان شرقی درخواست کرد که همکاری لازم را با دامپزشکان و مأموران ادارات دامپزشکی استان داشته باشند تا دام‌های استان نسبت به بیماری تب برفکی که یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های دامی است مصونیت پیدا کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید