Iranian Agriculture News Agency

معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی:

جایگزینی کشت گیاهان دارویی به‌جای محصولات پرآب بر پیاز و گوجه‌فرنگی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان بنابی خواست به جای کاشت محصولات پرآب بری پیاز و گوجه‌فرنگی، گیاهان دارویی کشت کنند.

جایگزینی کشت گیاهان دارویی به‌جای محصولات پرآب بر پیاز و گوجه‌فرنگی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدمهدی برومندی در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان بناب با اشاره به‌ضرورت تغییر الگوی کشت در بناب گفت: کشاورزان به‌جای کشت محصولات پرآب مانند گوجه و پیاز به سمت کشت گیاهان دارویی بروند.

وی با اشاره به جایگاه مهم استان آذربایجان شرقی در تولید محصولات کشاورزی ادامه داد: سالانه حدود پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید و روانه بازار کشور می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار هکتار اراضی باغی در شهرستان بناب وجود دارد، گفت: حدودا چهار هزار هکتار از این باغات تحت کشت محصول انگور هستند.

وی افزود: در همین راستا مسئولان کشوری و استانی باید حمایت جامع‌تر و مشخص‌تری از حوزه خشکبار شهرستان بناب و کشاورزان این حوزه داشته باشند.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکل کم‌آبی در حوزه کشاورزی شهرستان بناب گفت: همین موضوع نشان می‌دهد که باید در توسعه گلخانه‌ای در شهرستان بناب توجه شود.

برومندی در ادامه با اشاره به احداث شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بناب گفت: این شهرک گلخانه‌ای می‌تواند کمک مؤثری برای توسعه کشاورزی در شهرستان بناب داشته باشد و دولت نیز از آن حمایت خواهد کرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی کشت گیاهان دارویی در شهرستان بناب را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به موضوع کم‌آبی، کشاورزان بنابی باید تغییر الگوی کشت داده و به‌جای کاشت پیاز و گوجه‌فرنگی گیاهان دارویی بیشتری کشت کنند.

وی در پایان ضمن تقدیر از مدیران کارخانه خشکبار رحمانی به دلیل استفاده از روش‌های نوین و همکاری با کشاورزان گفت: در راستای توسعه کشاورزی باید مجموعه‌هایی مانند خشکبار مانی در استان آذربایجان شرقی بیشتر شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید