Iranian Agriculture News Agency

224 هزار تن گندم در آذربایجان شرقی خرید تضمینی شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امسال تاکنون 224 هزار و 201 تن گندم در آذربایجان شرقی خرید تضمینی شد.

224 هزار تن گندم در آذربایجان شرقی خرید تضمینی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته مقدار گندم خرید تضمینی در آذربایجان شرقی 138 هزار و 991 تن بوده است که امسال 61 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تاکنون 13 هزار و 330 تن نیز  گندم بذری در آذربایجان شرقی خریداری شده است.

فتحی ادامه داد: برای خرید تضمینی گندم در این استان با قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان تاکنون ۴۲۳ میلیارد ریال از وجوه گندم کاران پرداخت شده و در مجموع کل هزینه گندم خریداری شده بیش از 35 هزار و 233 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: تولید گندم سال زراعی گذشته ۵۶۴ هزار تن بوده که از این مقدار ۲۷۲ هزار تن گندم در استان طی سال زراعی خرید شده بود که  از این مقدار حدود ۲۲۵ هزار تن تحویل شرکت غله شد.

وی با بیان اینکه بیشترین گندم از دو شهرستان هشترود و چاراویماق تولید شده است افزود: سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان هشترود ۱۳۷ هزار هکتار است که حدود ۹۰ هزار هکتار آن به گندم اختصاص دارد، پیش‌بینی می‌شود امسال صد هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود همچنین سطح زیر کشت گندم دیم در شهرستان چاراویماق ۷۵ هزارهکتار و آبی ۶۰۰ هکتار است که پیش‌بینی می شود ۷۰ هزار تن گندم از این شهرستان برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی یادآور شد: سال گذشته ۴۵۰ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی تولید شده است.

وی افزود: تاکنون چهار هزار و 50 تن دانه‌های روغنی کلزا از کشاورزان استان آذربایجان شرقی خریداری شده است که 233 میلیارد ریال از وجوه کلزاکاران استان (38درصد) پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید