Iranian Agriculture News Agency

جهش در مکانیزاسیون شهرستان اهر با تحویل چهار دستگاه ردیفکار به کشاورزان

مدیر جهاد‌کشاورزی شهرستان اهر از تحویل چهار دستگاه دیگر از ادوات مستقیم کار دیم به بهره‌برداران بخش کشاورزی با هدف افزایش تولید در دیمزارها با همکاری جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل خبر داد.

جهش در مکانیزاسیون شهرستان اهر با تحویل چهار دستگاه ردیفکار به کشاورزان

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی نجفی با اعلام این مطلب گفت: تحویل ادوات مستقیم‌کار دیم از محل تسهیلات طرح جهش تولید در دیمزارها بوده که تعداد این ادوات تحویلی به کشاورزان، امسال به ۲۹ دستگاه رسید.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان اهر گفت: کشت گندم با ردیفکار مزایای ویژه‌ای دارد که از جمله آن می‌توان به روش کشت مناسب برای شرایط دیم و آبی؛ استاندارد و اصولی بودن مقدار بذر کاشته شده که موجب صرفه‌جویی و جلوگیری از کشت بذر بیش از حد و غیراصولی می‌شود؛ استفاده حداکثری از رطوبت خاک و آب باران به‌علت کشت در جوی و پشته؛ جلوگیری از فرسایش خاک و نفوذ کامل آب در زمین در صورت کشت عمود بر شیب؛ سبزشدن تمام بذور به دلیل قرار گرفتن بذور در عمق یکسان و کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان و افزایش عملکرد محصول اشاره داشت.

وی در ادامه مزایای استفاده از این ادوات را کاهش مصرف بذر، قابلیت کشت ردیفی بذرهای ریز دانه و درشت دانه دانست و گفت: هدف از این طرح، افزایش عملکرد محصولات زراعی شهرستان و کاهش هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی است.

نجفی خاطر نشان کرد: تقویت مکانیزاسیون کشاورزی باعث افزایش راندمان برداشت محصولات، جلوگیری از هدر رفت محصولات، حفظ و ماندگاری تولیدات زراعی و باغی می‌شود که با پشتیبانی‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بانک ملی و همچنین استقبال کشاورزان شاهد جهش در مکانیزاسیون شهرستان هستیم. به همت کارشناسان و مسئولین جهادی مدیریت در تلاشیم تا این روند را در سال زراعی آتی نیز ادامه دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید