Iranian Agriculture News Agency

نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی روزهای تاسوعا و عاشورا

مدیرکل دامپزشکی استان از تشکیل 43 اکیپ ثابت و 64 اکیپ سیار جهت نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی روزهای تاسوعا و عاشورا

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) اقدامات لازم برای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت دام‌های قربانی و تامین بهداشت عمومی انجام شده است.

 وی افزود: ناظرین بهداشتی دامپزشکی به همراه ناظرین شرعی در قالب 107 اکیپ ثابت و سیار آمادگی دارند تا در در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۷ تا 14 به هیات‌ها و دسته جات عزاداری و همچنین مردم استان برای بازرسی بهداشتی و شرعی ارائه خدمات کنند. همچنین دام‌های قربانی را پیش از کشتار و پس از ذبح از نظر تب دار بودن دام و سایر بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان دام بررسی کنند.

 بهداد با بیان اینکه ارائه کلیه خدمات بهداشتی، شرعی و بازرسی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه‌ها و دیگر اماکن به‌صورت رایگان است، اعلام کرد: این اقدامات به‌منظور ارتقاء بهداشت عمومی جامعه و پیشگیری از احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و به خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به مردم انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید