Iranian Agriculture News Agency

بررسی مشکلات شهرستان خداآفرین در حوزه رفع تداخل اراضی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در سفر یک‌ روزه به شهرستان خداآفرین در جلسه رفع تداخل اراضی این شهرستان و کمیته اشتغال و رفع موانع سرمایه‌گذاری خدا آفرین شرکت کرد.

بررسی مشکلات شهرستان خداآفرین در حوزه رفع تداخل اراضی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در سفر یک‌ روزه به خداآفرین در جلسه رفع تداخل اراضی این شهرستان و کمیته اشتغال و رفع موانع سرمایه‌گذاری خدا آفرین که با حضور نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار خداآفرین، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، نماینده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، نماینده محیط ‌زیست و نماینده میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار می‌شد، شرکت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این جلسه، رفع تداخل پلاکات ثبتی و صدور سند کشاورزی را اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی دانست و افزود: در این ارتباط نیز اقدامات خوبی انجام شده اما نیازمند تلاش و هماهنگی بیشتر است که هماهنگی‌های لازم برای تسریع در کار به‌عمل آمده است.

اکبر فتحی بر رفع تداخلات اراضی و اختلافات بین دولت و کشاورزان در مورد تداخل اراضی ملی، دولتی و مستثنیات تاکید کرده و ادامه داد: رفع تداخلات یکی از مسائل مهم در حوزه مدیریت زمین به شمار می‌رود و این نقطه عطفی برای حل این معضل چندین ساله بین کشاورزان و دولت است.

وی افزود: ماحصل اقدامات مربوط به تداخل اراضی موجب صدور سند برای کشاورزان می‌شود و اینگونه این قشر هم با تثبیت مالکیت خود به راحتی می‌توانند خدماتی همچون وام بانکی دریافت کنند.

در جلسه رفع تداخل اراضی که با حضور معتمدین شهر خمارلو برگزار شد، مقرر شد اقدامات قانونی برای رفع اختلاف در کمیسیون رفع تداخل با تفسیر عکس‌های هوایی منطبق با مرحله سوم اجرایی شدن قانون اصلاحات ارضی و سایر مستندات بررسی به‌‌عمل‌ آمده و پس از بررسی این مستندات در کمیسیون رفع تداخل اراضی شهرستان خداآفرین، پرونده به کمیسیون استانی ارجاع شود تا بررسی بیشتر به‌عمل آمده و زمینه رفع تداخل اراضی مورد اختلاف فراهم شود.

پس از اتمام جلسه رفع تداخل نیز، جلسه کمیته اشتغال و رفع موانع سرمایه‌گذاری خداآفرین با حضور سرمایه‌گذاران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و بر رفع موانع سرمایه‌گذاری در خداآفرین تأکید شد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیته اشتغال و رفع موانع سرمایه‌گذاری بر لزوم تسهیل سرمایه گذاری در خداآفرین تاکید کرد و افزود: مدیران شهرستان باید از هرگونه سرمایه‌گذاری که موجب رشد و ترقی خداآفرین می شود استقبال کنند و زمینه لازم را برای جذب سرمایه فراهم کنند.

حسین حاتمی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری خداآفرین گفت: باید اختلافات بین دستگاه‌های دولتی رفع شود تا سرمایه‌گذار بدون هیچ مشکلی بتواند سرمایه‌گذاری کند.

بازدید از اراضی مورد اختلاف در شهر خمارلو و حضور بر مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در سفر به خداآفرین بود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید