Iranian Agriculture News Agency

دادستان عمومی و انقلاب تبریز اعلام کرد:

بدون هیچ مماشاتی از تغییر کاربری اراضی جلوگیری خواهیم کرد

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: بدون هیچ مماشاتی از تغییر کاربری اراضی جلوگیری خواهیم کرد و با هرگونه اقدام خلاف قانون در این حوزه مقابله می‌کنیم.

بدون هیچ مماشاتی از تغییر کاربری اراضی جلوگیری خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو در جلسه رزمایش صیانت از اراضی کشاورزی و اجرای قلع‌وقمع مستحدثات غیرمجاز که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شد، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ممانعت از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی اشاره کرد و گفت: با توجه به منویات معظم له باید با جدیت و بدون توجه به جوسازی، طعنه‌زنی و فرافکنی برخی افراد سودجو، وظیفه خود را در این زمینه به نحو احسن انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت غذایی گفت: تأمین امنیت غذایی باید دغدغه همه ما باشد و وظیفه خود را در این خصوص به بهترین شکل انجام دهیم چراکه بی‌تفاوتی در این زمینه می‌تواند امنیت غذایی ما را خدشه‌دار کند.

علیلو فلسفه تصویب و ابلاغ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را تأمین امنیت غذایی دانست و بیان کرد: در قانون امکانی نیز فراهم‌شده است که در مواردی که نیاز است تغییر کاربری اعمال شود، این کار انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز ادامه داد: اما اگر به هر دلیلی کسی مقررات را نقض کرد و با رفتار خلاف قانون موجب تضییع حقوق مردم شد، نباید کوچک‌ترین مماشاتی با وی داشته باشیم و هر سهل‌انگاری و بهانه‌ای در این زمینه غیرقابل‌قبول است.

وی افزود: در قانون این اجازه صادرشده است که اگر کسی قصد توسعه فعالیت‌های کشاورزی یا تأسیس خانه باغ مطابق قانون را داشته باشید می‌تواند از طریق کمیسیون تبصره 1 ماده 1 این اقدام را انجام دهد.

علیلو از همه متصدیان در حوزه حفظ کاربری اراضی خواست بدون توجه به مقام، جایگاه و نفوذ کسانی که درخواست تغییر کاربری خود را ارائه می‌دهند، به بررسی درخواست‌ها بپردازند و افزود: ما وامدار هیچ مقام و مسئولینی نیستیم و تنها دِین ما به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است بنابراین باید با جدیت و شجاعت وظیفه خود را انجام دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز به همه‌کسانی که در جایگاه و مقامی فعالیت دارند، هشدار داد هیچ‌گونه اغماضی با هیچ‌کسی در حوزه تغییر کاربری اراضی نخواهیم داشت و با شدت با همه متخلفین برخورد خواهیم کرد.

وی از کارکنان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خواست اگر کسی در راستای منافع شخصی و خلاف قانون توصیه‌ای کرد باید بدون هیچ‌گونه مماشاتی به مقامات قضائی اطلاع داده شود تا با وی برخورد شود.

وی پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی را یکی از وظایف سازمان جهاد کشاورزی دانست و با قدردانی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برای لحاظ کردن عملکرد مدیران در حوزه حفظ کاربری اراضی در ارزیابی عملکرد آن‌ها، گفت: باید سرمایه‌گذاری عمده خود را در حوزه پیشگیری از تغییر کاربری اراضی داشته باشیم و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نیز این مسئله را به‌عنوان یکی از وظایف مهم خود تلقی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید