Iranian Agriculture News Agency

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی استان حمایت می‌شود.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی

 

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر کرامتی در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی استان آذربایجان شرقی در پردیس سعیدآباد، بیان کرد: با توجه اینکه یکسری مسائل و مشکلات در بخش کشاورزی ما وجود دارد ما به علم و دانش نیاز داریم و از طرفی با توجه به فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی، ما از شرکت‌های مستقر در این دهکده حمایت می‌کنیم.

وی افزود: حمایت‌ها نیز هم از طریق ارائه تسهیلات و هم از طریق خرید محصولات و استفاده از تولیدات آن‌ها انجام می‌شود تا میزان تولیدات بخش کشاورزی افزایش یابد. 

وی با اشاره به اینکه تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند راهنما باشد، خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از تولیدات آن‌ها می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند.

رئیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: ما از آغاز فعالیت دهکده و در عرض چهار ماه توانستیم ۴۱ شرکت را شناسایی و جذب کنیم که ۳۰ شرکت در دهکده مستقرشده‌اند و هشت شرکت نوع ۳ و ۲ نیز دانش‌بنیان شده و به‌صورت کارگاهی مشغول فعالیت هستند. مابقی شرکت‌ها نیز نمونه‌سازی انجام داده‌اند و در آستانه دانش‌بنیان شدن هستند.

صدقعلی زمانی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد زیرساخت‌ها در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی استان آذربایجان شرقی و سایر بخش‌های مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی آذربایجان شرقی تکمیل است، ادامه داد: ما از شرکت‌ها ازنظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حمایت می‌کنیم و اگر با ارائه تسهیلات از این شرکت‌ها حمایت شود تا پایان ۱۴۰۲، صد شرکت فناوری می‌توانیم پذیرش کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید