Iranian Agriculture News Agency

ارزیابی مستمر مدیران موجب ترمیم‌ سازمان خواهد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ارزیابی مستمر مدیران با استفاده از روش‌های نوین و نظرات کارشناسی شده می‌تواند منجر به ترمیم سازمان و بهبود عملکرد آن شود.

ارزیابی مستمر مدیران موجب ترمیم‌ سازمان خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای معاونین و مدیران مستقل سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: برخی به‌ اشتباه به حوزه کشاورزی نگاه عامیانه دارند اما با توجه به اهمیت حوزه کشاورزی باید در هر بخش آن فعالیت می‌کنیم اهمیت آن را درک کنیم و عِرق داشته باشیم.

وی با قدردانی از برگزاری میز ارتباطات مردمی توسط مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان گفت: در حوزه ارتباطات با مردم عملکرد بسیار خوبی رقم خورده است اما در کنار مسئله ارزیابی عملکرد مدیران نیز باید مورد توجه قرار گیرد چرا که ارزیابی درست می‌تواند منجر به ترمیم سازمان و بهبود نقاط ضعف آن شود و باید در این مورد از روش‌های نوین و مشورت صاحب‌نظران حوزه استفاده کنیم تا بهترین ارزیابی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تبلیغات در سازمان گفت: هزینه‌ای که صرف تبلیغات می‌شود هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای سازمان است و می‌تواند با تبیین عملکرد سازمان آن را برجسته کند.

فتحی هرگونه اغماض در حوزه سلامت اداری را غیرقابل‌ بخشش و عدم انجام‌وظیفه را از مصادیق تخلف دانست و افزود: گلوگاه‌های فساد باید مشخص شود و قبل از اینکه فسادی رخ بدهد، پیشگیری‌های لازم انجام شود. اگر مدیری در حوزه خود تخلفی ببیند و با آن برخورد نشود، خود متخلف است و باید با او برخورد شود چرا که این اغماض‌هامی‌تواند متخلفین را نسبت به تکرار تخلف خود حریص‌تر کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: در برخورد با متخلفین بازدارندگی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر بازدارندگی ایجاد نشود، تخلفات تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به‌ضرورت نظارت مستمر بر میزان جوجه ریزی در استان گفت: باید میزان جوجه ریزی زیر نظر باشد و اگر کاهشی در آن رخ داد، از ظرفیت‌های خالی استفاده مناسب داشته باشیم تا مشکلی در بازار به وجود نیاید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از کمیته جذب اعتبارات این سازمان خواست، هرچه سریع‌تر تخصیص اعتبارات دور اول سفر ریاست جمهوری را پیگیری کنند و افزود: کمیته جذب باید با جدیت پیگیر تخصیص اعتبارات دور اول سفر ریاست جمهوری باشد زیرا تا اعتبارات دور اول تخصیص پیدا نکند، فرآیند تخصیص اعتبارات سفر دور دوم آغاز نمی‌شود.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ساماندهی نقل و انتقالات درون سازمان در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تأکید کرد و افزود: می‌توانیم در جابجایی‌های درون‌سازمانی از آموزش‌وپرورش الگو بگیریم، آن را محدود به یک ماه از سال کنیم و امکان جابجایی نیروی انسانی در مابقی ماه‌های سال را سلب کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تعادل میان عرضه و تقاضا در حوزه تنظیم بازار گفت: در این حوزه باید از نظر کارشناسان و متخصصین این بخش استفاده کرد چراکه حوزه تنظیم بازار نیازمند کار کارشناسی است و باید سعی کنیم تعادل را میان عرضه و تقاضا حفظ کنیم اما زمانی که این تعادل از بین رفت، نظارت و بازرسی باید تشدید شود و این حوزه وظیفه دارد تا با جدیت و بدون اغماض با متخلفین برخورد کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع تبدیلی باید از ارائه آمار گمره‌کننده پرهیز کنیم، گفت: نگهداری در سردخانه‌ها، بسته‌بندی و فرآوری فعالیت‌های حوزه صنایع تبدیلی را تشکیل می‌دهند اما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که بیشترین میزان ارزش‌افزوده از حوزه فرآوری به دست می‌آید و بسته‌بندی نیز زمانی دارای ارزش است که در حوزه بسته‌بندی محصولات فرآوری شده انجام شود.

فتحی با اشاره به‌ضرورت مستندسازی خصوصاً در حوزه انتخاب کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی نمونه گفت: در انتخاب کشاورزان نمونه در برخی موارد مشاهده کرده‌ایم که افرادی در سطح ملی انتخاب‌شده‌اند که عملکرد آن‌ها در واحد سطح کمتر از کشاورزان آذربایجان شرقی و فعالان این حوزه است، بنابراین باید همه بخش‌ها در ثبت مستندات، ایجاد پرونده و ارسال آن در فرآیند کشاورزان نمونه جدیت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید