Iranian Agriculture News Agency

اختصاص سهمیه بیشتر آرد به نانوایی‌های برتر و نمونه مرند

فرماندار ویژه شهرستان مرند از اختصاص سهمیه بیشتر آرد به نانوایان برتر و نمونه خبر داد.

اختصاص سهمیه بیشتر آرد به نانوایی‌های برتر و نمونه مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند به همراه معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مرند و اعضای این کارگروه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه مشکلاتی از جمله کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌ها و فروش، تعطیلی خودسرانه برخی نانوایان شهرهای اقماری، مشکلات سامانه نانینو، مشکلات نانوایان آزادپز، برخورد قانونی با فروش نان بدون لیبل و فاقد شناسه بهداشت در سوپرمارکتها و مغازه ها و...، کسری سهمیه میزان آرد تخصیصی به شهرستان در اردیبهشت و خرداد نسبت به فروردین ماه نانوایان فاقد پروانه، تقویت تیم بازرسی و برخورد شدید با تخلفات در حوزه آرد و نان، کسر و تخصیص آرد نانوایان متخلف به نانوایان امین در شهرستان، شهرهای اقماری و روستاها، پیگیری تخصیص وام بهسازی به نانوایان، سردرگمی در دو سامانه نانینو و سامانه یکپارچه آرد و عدم لینک این دو سامانه به یکدیگر، مشکلات حمل و نقل آرد توسط شرکت‌های خود حملی و شرکتی پخش آرد و بازنگری در توزیع آرد توسط این شرکت‌ها، مشکل توزیع خمیر مایه، چگونگی فروش نان برای نذورات و احسان و... بررسی شد و تصمیمات لازم گرفته شد.

فرماندار ویژه شهرستان مرند در این جلسه با بیان اینکه مردان انقلابی کسانی هستند که برای این انقلاب هزینه تراشی نمی‌کنند و به این انقلاب خدمت می‌کنند، گفت: به‌هیچ عنوان تخلف و فساد در توزیع آرد و کیفیت پایین در پخت نان پذیرفته نیست و با هر گونه تخلف برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

داوود عباسی به بررسی وضعیت سهمیه نانوایی‌ها، نظارت و بازرسی مستمر از نانوایی‌ها به‌منظور بهبود کیفیت پخت نان و جلوگیری از کم‌فروشی و تعطیلی خودسرانه تاکید کرد و افزود: پخت نان با کیفیت از مهمترین حقوق شهروندان است که همگی در راستای احترام به این حق باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه سهمیه‌بندی آرد دولتی که دولت در این شرایط خاص کشور یارانه پرداخت می‌کند، نباید در اختیار نانوایانی که رعایت ضوابط را انجام نمی‌دهند، قرار گیرد، افزود: نانوایان برتر را باید تشویق کنیم و یکی از راه‌های آن اختصاص سهمیه به زحمت کشان برتر است که با رعایت حقوق مردم بهترین خدمات را به مردم می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه لازمه اختصاص سهمیه بیشتر آرد به نانوایی‌های برتر، ترمیم حوزه بازرسی و تشدید نظارت است، ادامه داد: ساماندهی سهمیه آرد دولتی براساس برنامه شیوه نامه جدید و تشویق نانوایان برتر در شاخص‌های رعایت حقوق مشتریان،کیفیت نان، رعایت نرخ و بهداشت انجام خواهد گرفت.

فرماندار ویژه شهرستان مرند با بیان اینکه در بخش‌های سه گانه و روستاها بخشداران نماینده تام الاختیار اینجانب بوده و موظفند به فرایند عرضه نان و آرد نظارت جدی داشته و با متخلفان برخورد جدی  بکنند، تاکید کرد: مردم در خصوص باز نبودن نانوایی‌ها و یا تعطیلی زودهنگام آنها گلایه‌مند بودند که در این راستا نیز بازرسی‌ها افزایش یافته و برخوردها و اعمال قانون را جدی تر دنبال می کنیم.

وی بیان کرد: نانوایانی که به هر دلیلی تعطیلی غیرمجاز داشته باشند و یا در ساعت مقرر خدمات‌رسانی نکنند، به‌صورت جدی با آنها برخورد خواهد شد و برخورد با آنها از حذف موقت و دائمی تا کاهش سهمیه آرد خواهد بود.

عباسی اضافه کرد: اینکه در این جلسه مطرح شد که نان یارانه‌ای در سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها عرضه نشود، ناشی از آن است که از خروج آرد و نان از شبکه اصلی خود جلوگیری کنیم.

وی توضیح داد: برای اینکه ممنوعیت نان یارانه‌ای در سوپرمارکت‌ها، سبب به‌وجود آمدن صف‌های عریض و طویل در نانوایی و اخلال در دسترسی مردم به نان نشود، مقرر شد  فروش نان در خود نانوای‌ها انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید