Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

بهره‌گیری از فناوری مبتنی بر دانش باعث ارتقای بهره‌وری می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بهره‌گیری از فناوری مبتنی بر دانش علاوه بر افزایش کیفیت باعث ارتقای بهره‌وری می‌شود و گردش مالی به‌همراه خواهد داشت.

بهره‌گیری از فناوری مبتنی بر دانش باعث ارتقای بهره‌وری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، محمد کلامی در بازدید از گلخانه دانش بنیان در اسکو بر ضرورت حمایت و توسعه از این‌گونه شرکت‌های فناور و دانش بنیان تاکید کرد.

حسین فیروزی فرماندار شهرستان اسکو نیز در این بازدید با اشاره به وجود گونه‌های ارزشمند گیاهان دارویی به‌ویژه در منطقه حفاظت شده سهند، گفت: با ایجاد شرکت دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی خواهیم توانست برای ایجاد ثروت و تولید گیاهان دارویی ارزشمند با ارزش افزوده بالا اقدام کرده و از این ظرفیت طبیعی خدادادی نهایت استفاده را ببریم. همچنین در اشتغال‌زایی منطقه نقش چشمگیر داشته باشیم.

نادر نقیلی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز از اعلام آمادگی مدیر گلخانه دانش‌بنیان برای ایجاد واحد بانک ژن بذر گیاهان دارویی آذربایجان با هدف حفاظت از گونه‌های در معرض خطرانقراض، تحقیق و تولید خبر داد.

ابوالفضل فرشبافیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو نیز بیان کرد: این واحد گلخانه‌ای دانش‌بنیان در اسکو با هدف اجرای آموزش‌های کاربردی، همکاری با مراکز علمی و پژوهشی، کشت‌بافت گونه‌های انحصاری و در حال انقراض، تولید نهاده‌های گیاهی استاندارد، احداث بانک ژن گیاهی، انجام آزمایشات فیزیولوژی ارزیابی کمی و کیفی گیاهان دارویی و نمایشگاه دائمی گیاهان دارویی مشغول فعالیت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید