Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی تولید 45 هزار تن گندم در شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه از پیش‌بینی تولید 45 هزار تن گندم در شهرستان مراغه خبر داد.

پیش‌بینی تولید 45 هزار تن گندم در شهرستان مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سعید خیراندیش با اعلام این مطلب گفت: شهرستان مراغه دارای سطح زیر کشت بالغ‌بر50 هزار هکتار است، که از این مساحت حدود 26 هزار هکتار در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها است و پیش‌بینی می‌شود حدود 45 – 40 هزار تن برداشت گندم از مزارع شهرستان داشته باشیم.

وی گفت: در حال حاضر پنج مرکز خرید تضمینی گندم (کارخانه آردسازی سهند واقع در جاده هشترود، مراغه، کارخانه آردسازی سپید واقع در علمدار، کارخانه آرد سنبل واقع در اتوبان شهید درخشی و کارخانه آردسازی اطهر واقع در پنج کیلومتری جاده مراغه، بناب و شرکت تعاونی خداجو ) در سطح شهرستان فعال بوده و آماده خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان است و با شروع برداشت گندم در شهرستان مراغه پیش‌بینی می‌شود حدود 20 هزار تن خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان در سال زراعی جاری انجام شود و تاکنون حدود هزار و 200 تن خرید گندم در این شهرستان انجام شده است.

خیراندیش افزود: با عنایت به مناسب بودن قیمت تصویبی خرید تضمینی گندم از کشاورزان منطقه درخواست می‌شود گندم مازاد بر مصرف خود را به نزدیک‌ترین مرکز خرید تحویل دهند. در ضمن به کشاورزان توصیه می‌شود با توجه به افزایش دمای هوا و گرمای شدید در جهت محافظت از مزارع خود از بروز حریق دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید