Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت جو دیم از مزارع شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از آغاز برداشت جو دیم در مزارع این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت جو دیم از مزارع شهرستان مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سعید خیراندیش گفت: در سال جاری در شهرستان مراغه برداشت غلات در سطح 50 هزار هکتار از مزارع این شهرستان انجام خواهد شد که با اولویت برداشت محصول جو دیم در سطح دو هزار هکتار که در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان کشت‌شده است و در ادامه عملیات برداشت سایر غلات نیز انجام خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در شهرستان مراغه حدود 49 دستگاه کمباین موجود است که در حال معاینه فنی از طرف کارشناسان اکیپ چهارنفره شهرستان هستند و کنترل ریزش در حین برداشت این ماشین‌آلات نیز توسط کارشناسان مدیریت و مراکز در قالب پنج اکیپ انجام می‌شود.

خیراندیش با اشاره به اهمیت تأثیر کنترل ریزش کمباین در کاهش ضایعات برداشت غلات به کمباین داران منطقه توصیه کرد که در صورت بروز هرگونه مشکل در این زمینه و بروز ریزش بیش‌ازحد استاندارد به کارشناسان اکیپ کنترل ریزش مراجعه کنند.

خیراندیش به برگزاری دوره آموزشی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در شهرستان مراغه علاوه بر کلاس‌ها و کارگاه‌های مهارتی با عنوان کنترل ریزش کمباین برای کشاورزان روستاهای پهنه شهرستان، کارگاهی هم در این خصوص به‌صورت منطقه‌ای برای رانندگان کمباین پنج شهرستان برای ارائه آموزش‌های تنظیم کمباین و کنترل ریزش آن برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید