Iranian Agriculture News Agency

خرید 2870 تن گندم و جو بذری در استان آذربایجان شرقی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری شرکت‌های تولید کننده بذر موظف به تولید بذر با کیفیت با استفاده از ارقام و هسته‌های بذری که در اختیار آنان قرار می‌گیرد هستند.

خرید 2870 تن گندم و جو بذری در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلال رحیم زاده با اعلام این مطلب گفت: برنامه تولید بذر سال جاری زراعی در گندم دیم 19 هزار تن، گندم آبی بیش از پنج هزار تن و جو آبی و دیم در مجموع 900 تن است که با توجه با آغاز فصل خرید تاکنون مقدار دو هزار و 600 تن بذر گندم دیم و مقدار 270 تن بذر جو است .

وی اضافه کرد: شرکت‌های تولیدکننده با عقد قرارداد با کشاورزان پیشرو درزمینهٔ تولید بذر و با به زیر کشت بردن اراضی مرغوب زراعی کنترل و استفاده از کارشناسان مجرب و زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات کشاورزی استان سعی در تولید بهترین و باکیفیت‌ترین بذر جهت توزیع در بین کشاورزان استان و حتی جهت صادرات به خارج از  استان دارند تا به این طریق افزایش عملکرد را در اراضی دیم و آبی استان داشته باشیم.

مدیر امور زراعت سازمان افزود: عقد قرارداد، در اختیار گذاردن بذر تأییدشده، نظارت در مرحله داشت و برداشت، خرید فرآوری و درنهایت کیسه گیری که همگی با کنترل کارشناسان مربوطه انجام می‌گیرد. مراحل تولید بذر رسمی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید