Iranian Agriculture News Agency

صعود موفقیت‌آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

معاون رفاه و پشتیبانی مدیریت امور اداری سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صعود موفقیت‌آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله سه هزار و 466 متری دالامپر آذربایجان غربی در نقطه صفر مرزی بین ایران، ترکیه و عراق، به مناسبت دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیرخم خبر داد.

صعود موفقیت‌آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بهروز پوری با اعلام این خبر گفت: به مناسبت دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم، گروه کوهنوردی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به قله سه هزار و 466 متری دالامپر آذربایجان غربی صعود کرد.

وی بابیان اینکه این صعود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همراهی 12 نفر از کوهنوردان سازمان به سرپرستی محمدباقر امیرسلیمانی از همکاران بازنشسته سازمان و از پیشکسوتان کوهنوردی استان انجام شد، افزود: گروه کوهنوردی سازمان جهاد کشاورزی استان را در این صعود سید محمود موسوی، رضا رستم پور، اصغر شفیق، غلامرضا نامور، اسلام آبروشن، حسین فاتحی، فیروز جوادی، خلیل بهمنی فر، ناصر اکبری، احمد محسنی  و یوسف اسکندر جعفر زاده تشکیل داده بود.

قله دالامپر(دالانپر) با ارتفاع سه هزار و 466 متر، در جنوب غربی ارومیه و در منطقه مرگور، بین ارومیه و اشنویه قرار دارد که در منطقه مرزی ایران، ترکیه و عراق قرارگرفته است. در این کوه بلند، یخچال‌های طبیعی زیادی وجود دارند و قله‌ها در اغلب ماه‌های سال پوشیده از برف و یخ هستند.

از جاذبه‌های طبیعی منطقه می‌توان به دریاچه دالامپر که در بین محلی‌ها به دریاچه مام شیخ هم معروف است ، اشاره کرد. دریاچه‌ای دایره‌ای شکل با قطر حدود ۴۵۰ متر که در ارتفاع ۲۷۲۰ متری سطح دریا قرار دارد.  دریاچه بر روی دامنه‌های کوه دالامپر جای دارد. در این کوه یخچال‌های طبیعی چند هزارساله و چند دریاچه طبیعی را می‌بینید که یکی از مهم‌ترین دریاچه‌های آن دریاچه دالامپر است که زیبایی‌های چشم‌نوازی دارد. همچنین می‌توان به آبشار زیبای "سوله دوکل" اشاره کرد.

این آبشار یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران محسوب می‌شود و در دامنه کوه دالامپر واقع‌شده است. آبشار سوله دوکل ارومیه یکی از سرشاخه‌های رودخانه مشهور باراندوز چایی نیز هست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید