Iranian Agriculture News Agency

آزمایش کاربردی علف کش اتوبور در مزارع نخود شهرستان کلیبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر از آزمایش کاربردی علف کش اتوبور در مزارع نخود شهرستان خبر داد‌.

آزمایش کاربردی علف کش اتوبور در مزارع نخود شهرستان کلیبر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیاوش حضوری با اعلام این خبر گفت: در راستای کنترل علف‌های هرز مزارع نخود در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در چهار نقطه از مزارع نخود در روستاهای مولان، پیرلر سفلی، اتی کندی و شهر آبش احمد این علف‌کش مورداستفاده قرار گرفت.

حضوری بابیان اینکه بررسی‌های انجام‌یافته توسط کارشناسان حفظ نباتات سازمان و این مدیریت تأثیر استفاده از این علف‌کش در مزارع نخود را مطلوب ارزیابی کرد، افزود: با عنایت به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع محدودکننده افزایش سطح زیر کشت نخود هزینه بالای کارگری مبارزه دستی با علف‌های هرز است ابراز امیدواری کرد با استفاده از این علف‌کش شاهد افزایش سطح زیر کشت نخود و افزایش میزان تولید و درآمد بهره‌برداران و تناوب صحیح زراعی در اراضی دیم و اجرای بهینه طرح جهش تولید در دیمزارها خواهیم بود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر بابیان اینکه در مصرفی پایین، مصرف به‌صورت پیش رویشی، قابلیت حرکت در آوندهای چوبی و آبکشی و یا کنترل علف‌های هرز پهن‌برگ یک‌ساله شامل خرفه، سلمه تره، تاج ریزی، خردل وحشی، تاج خروسی و... مزایای استفاده از این علف‌کش است، افزود: در راستای ترویج استفاده از این علف‌کش با هماهنگی اداره آموزش و ترویج این مدیریت ،کشاورزان نخودکار روستاهای مختلف شهرستان از مزارع الگویی و استفاده‌شده از این علف‌کش در آن مزارع بازدید کرد و تأثیر علف‌کش فوق را دید.

 اتوبور علف‌کش انتخابی و سیستمیک حاوی 240 گرم در لیتر ایزوکسافلوتل از خانواده ایزوکسازول و 240 گرم بر لیتر ایمن کننده نخود بنام سیپروسولفامید است که به‌صورت پیش رویشی  بلافاصله بعد از کاشت و قبل از رویش علف‌های هرز استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید