Iranian Agriculture News Agency

اجرای عملیات کشاورزی حفاظتی در 420 هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای عملیات کشاورزی حفاظتی در سطحی معادل 420 هزار هکتار در این استان خبر داد.

اجرای عملیات کشاورزی حفاظتی در 420 هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلال رحیم زاده طی بازدید از مزارع زراعی استان با حضور علیرضا یزدانی مشاور معاون وزیر در امور کشاورزی حفاظتی که از شهرستان‌های تبریز، بستان‌آباد و هشترود بازدید کردند، بابیان اینکه در سال زراعی 1402-1401 در سطحی معادل 420 هزار هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش طرح کشاورزی حفاظتی قرارگرفته است که از این میزان 190 هزار هکتار در اراضی زراعی آبی و 230 هزار هکتار در اراضی زراعی دیم انجام گرفته است.

وی افزود: رعایت تناوب زراعی و تناوب غلات با محصولات تناوبی، حفظ بقایای گیاهی تا حد 30 درصد پوشش زمین پس از برداشت، کم خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی و کشت به‌صورت مستقیم از زیر پروژه‌های طرح است.

رحیم زاده گفت: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی و افزایش دما تنها راه گریز محصولات کشاورزی از تنش‌های محیطی و امکان مقابله با خشک‌سالی، اجرای کشاورزی حفاظتی است که راهکار مناسبی برای حفظ پایداری محصول و افزایش راندمان در واحد سطح است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کشاورزی حفاظتی راهکار مناسبی برای مقابله با بیابان‌زایی بوده و تا حد قابل‌توجهی در کنترل ریز گردها مؤثر بوده و همچنین تأثیر بسیار مطلوبی بر حفظ محیط‌زیست خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید