Iranian Agriculture News Agency

آزادسازی بیش از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: با تخریب ۳۲۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی؛ بیش از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز در سال گذشته آزاد شد.

آزادسازی بیش از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ابراهیم فرقانی با اعلام این مطلب گفت: در سه ماه اول سال جاری با تخریب ۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز  اراضی کشاورزی؛ پنج هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز رفع تصرف شده است.

وی افزود: تغییر بی ‌ضابطه کاربری اراضی کشاورزی یکی از مشکلات مهم این بخش است که این کار سالیانه بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی را از چرخه تولید خارج می‌کند.

وی با اشاره بر اینکه با تخریب ۳۲۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز  اراضی کشاورزی؛ بیش از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز در سال گذشته آزاد شد، خاطرنشان  کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز با تخریب ۱۹۸ مورد؛ بیش از ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز رفع تصرف شده بود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در ادامه با بیان اینکه به‌منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود، تاکید کرد: اراضی کشاورزی به‌عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌اند از آن به‌طور صحیح بهره‌‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

فرقانی یادآور شد: خودروهای گشت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید