Iranian Agriculture News Agency

آذربایجان شرقی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: 500 هزار هکتار از مزارع دیم استان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار دارد.

آذربایجان شرقی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلال رحیم زاده با اعلام این خبر گفت: در سال زراعی جاری در طرح جهش تولید با هدف افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی با محوریت افزایش بهره‌وری و ارتقاء عملکرد 500 هزار هکتار از اراضی دیم استان آذربایجان شرقی زیر کشت محصولات دیم قرار دارد که علاوه بر گندم و جو دیم، سطح کشت محصولات تناوبی نخود 33 هزار هکتار، عدس18 هزار هکتار، علوفه 16 هزار و 250 هکتار، گلرنگ هزار و 270 هکتار، کلزا 36 هکتار، کاملینا 2 هزار و 160 هکتار و علی‌الخصوص کشت اولین بار گیاهان داروئی در سطح دو هزار و 851 هکتار رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در اراضی تحت پوشش بذرمال، محلول‌پاشی و مبارزه با آفات و علف‌های هرز ترویج و اجرائی شده و جذب 262 دستگاه ادوات دنباله بند از اقدامات شاخص در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها هست.

وی ادامه داد: طرح جهش تولید در دیمزارها طرح ملی است که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام ( ره ) اجرا می‌شود در این طرح پشتیبانی و حمایت‌های مالی لازم را از قبیل مساعدت در حق محصول کشاورزی، تأمین بذرمال‌ها و کودهای محلول پاشی، تأمین مالی هزینه‌های حق‌الزحمه کارشناسی طرح را مساعدت می‌کنند. همچنین تأمین ادوات مورد لزوم طرح با همکاری ستاد اجرائی با استفاده از تسهیلات کم بهره توسط بانک ملی در اختیار کشاورزان متقاضی قرار داده می‌شود.

 استان آذربایجان شرقی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید