Iranian Agriculture News Agency

دیدگاه مثبت وزیر جهاد کشاورزی برای حذف واسطه‌های بخش مکانیزاسیون

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از دیدگاه مثبت وزیر جهاد کشاورزی برای حذف واسطه‌های تولیدات این شرکت و خرید مستقیم تراکتور شالیزاری توسط کشاورزان از این گروه صنعتی خبرداد.

دیدگاه مثبت وزیر جهاد کشاورزی برای حذف واسطه‌های بخش مکانیزاسیون

ناصر قربانیان در مورد رونمایی از تراکتور شالیزاری با حضور رئیس‌جمهور و اعتبار تخصیص یافته برای کشاورزان متقاضی خرید تراکتور تسهیلاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: هنوز روند و چهارچوب تسهیلات اختصاص‌یافته از سوی رئیس‌جمهور در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران مشخص نشده است و به‌محض ابلاغ بخشنامه از سوی مسئولان مربوطه تراکتورسازی آمادگی کامل برای تأمین تراکتور موردنیاز به این منظور و  رساندن این ماشین‌آلات تسهیلاتی، به دست کشاورزان واقعی را دارد.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران ضمن تأکید بر عرف و قانون حمایتی بسیاری کشورها از بخش کشاورزی افزود: کشاورز و کشاورزی از بخش‌های مهم و ویژه برای هر کشور به حساب می‌آید چراکه با امنیت غذایی و به‌تبع آن با امنیت و آرامش هر جامعه آمیخته‌شده و باید برای حفظ این امنیت از آن مراقبت و حمایت کرد.

وی ادامه داد: این اصل در کشور ما و از نگاه مسئولان دور نبوده و با حضور شخص اول دولت در تراکتورسازی و اختصاص اعتباری ویژه برای این منظور درواقع بر اصل مهم و ضروری بودن عرصه کشاورزی و مکانیزاسیون این بخش تأکید شده است.

وی اما پیشنهادی در مورد تسهیل روند اعطای تسهیلات به کشاورزان داد و گفت: متأسفانه در سنوات گذشته برای ضمانت تسهیلات مکانیزاسیون وثیقه‌های غیر مرتبط ازجمله اسناد املاک شهری از کشاورزان دریافت می‌شد که عملاً اختصاص آن به کشاورزان واقعی را با اما و اگر همراه می‌کرد چراکه کشاورز واقعی وقتی به این فعالیت اشتغال داشته باشد حتماً ساکن روستا بوده و بعید به نظر می‌رسد ملک و املاکی هم در محدوده‌های شهر داشته باشد، بنابراین تسهیلات اعطا شده درواقع به دست کشاورز واقعی نمی‌رسید.

قربانیان وثیقه قرار دادن خود تراکتور را بهترین راهکار هم برای کشاورز و هم سیستم بانکی اعلام کرد.

وی تأکید کرد: مطمئناً بازگشت تسهیلات اختصاصی، مهم‌ترین دغدغه مسئولان است که با اختصاص 50 درصد ضمانت این تسهیلات به محصول خریداری‌شده یعنی تراکتور، می‌توان هم بخشی از دغدغه کشاورزان در تأمین وثیقه را رفع کرد و هم ضمانت بازپرداخت اقساط تسهیلات را تضمین کرد.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به برگز اری جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران بیان کرد: خوشبختانه دیدگاه وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکلات به وجود آمده طی دو سال گذشته برای کشاورزان متقاضی تراکتور مثبت است. با این نگاه ویژه و تخصصی امیدواریم به‌زودی شاهد حل موانع تولید و کشاورزی در بخش تراکتور باشیم.

وی درباره تراکتور شالیزاری و اینکه تسهیلاتی برای متقاضیان این نوع تراکتور نیز اختصاص خواهد یافت توضیح داد: در بسته‌های حمایتی دولت و جهاد کشاورزی مرزبندی در اعطایی تسهیلات بر اساس نوع تراکتور و ... وجود ندارد بلکه این اعتبار شامل تمامی متقاضیان کشاورزی می‌شود که در زمینه‌هایی اعم از زراعی، باغی، شیلات و ... فعالیت داشته باشند.

قربانیان درعین‌حال نیاز کشور به تراکتور شالیزاری را هم در بخش کمیت و هم کیفیت مهم دانست و گفت: متأسفانه از سال 97 به دلیل شرایط تحریمی، کشورهای ژاپن و کره از دادن این نوع تراکتور به کشاورزان ایرانی خودداری کردند تا جایی که تراکتورهای شالیزاری که از گذشته به کشور وارد شده بود گاهی اوقات حتی بالای 10 میلیارد ریال خریدوفروش می‌شد زیرا به‌هیچ‌عنوان محل تأمینی برای آن وجود نداشت.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران بیان کرد: با دستیابی جوانان و متخصصان تلاشگر گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به تکنولوژی و تولید این نوع تراکتور در کشور، علاوه بر تأمین نیاز داخلی از وابستگی به سایر کشورها جلوگیری شده و حتی محل کسب درآمد ارزی برای کشور نیز به جهت صادراتی بودن این نوع تراکتور به وجود آمده است.

وی درباره تفاهم‌نامه و سایر رایزنی‌ها درباره تأمین تراکتور شالیزار کشاورزان یادآور شد: تراکتورسازی هیچ‌گونه تفاهم‌نامه و یا قراردادی با هیچ نهاد و ارگانی در این زمینه تا به امروز نداشته است اما آمادگی کامل برای تأمین نیاز تمامی بخش‌ها از کشاورزی تا صنعت و ... به محصولات تولیدی خود ازجمله تراکتور را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید