Iranian Agriculture News Agency

میدان نبرد در جنگ ترکیبی فضای رسانه است

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: میدان نبرد در جنگ ترکیبی فضای رسانه است، بنابراین کار خبر و رسانه به‌ دلیل اخبار تهاجمی چند وجهی و غلبه روایت‌ها و اخبار جعلی سازمان یافته از اهمیت بسزایی برخوردار است.

میدان نبرد در جنگ ترکیبی فضای رسانه است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید نجفی در جلسه قرارگاه جهاد تبیین و شورای روابط عمومی‌های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با تشکر از تلاش شبانه‌روزی همکاران روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به آموزه‌های دینی، ارتباط انسانی را  به اقسام ارتباط خدا، خود، طبیعت و انسان‌ها تقسیم کرده و افزود: ارتباط انسان با انسان از بُعد اجتماعی زیربنای روابط عمومی است.

  وی ادامه داد: در آموزه‌های دینی روابط عمومی و ارتباطات بحث جدیدی نیست، اگر ما به خلقت انسان دقت کنیم، متوجه می‌شویم که انسان ناگزیر است تا با عالم هستی ارتباط داشته باشد. اولین و مهم‌ترین ارتباط در انسان، ارتباط انسان باخداست که در فطرت و سرشت انسان است. انسان‌هایی که باخدا ارتباط دارند می‌دانند که لذتی که در ارتباط باخدا و انسان است در چیز دیگری نیست. دومین ارتباط انسان نیز، ارتباط با خود است، خداوند می‌گوید انسان زمانی خدایی می‌شود که ارتباطش با خود صالحه باشد. سومین ارتباط، ارتباط با طبیعت است. چهارمین و مهم‌ترین ارتباط نیز، ارتباط انسان با دیگران و همنوعان است.

وی آرامش، شناخت و تفکر، رشد پیدا کردن و نظاره‌گری را از شاخصه‌های مهم ارتباط اجتماعی برشمرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نسل چهارم تعارضات و تنش‌ها به‌صورت جنگ ترکیبی است و این جنگ، غلبه روایت‌هاست. در جنگ ترکیبی اخبار تهاجمی و چندوجهی، اخبار جعلی سازمان‌یافته توسط رسانه‌ها که میدان اصلی این جنگ هستند منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی بیان کرد: فرهنگ‌سازی مسیر جامعه را مشخص می‌کند و فرهنگ‌سازی نیز یکی از رسالت‌های اصلی روابط عمومی‌هاست.

وی به شاخص‌های کاری روابط عمومی از منظر فقه و قانون پرداخته و اصل شفافیت و پاسخگویی و رعایت عدالت و انصاف و دوری از درج اخبار کذب و همچنین اعتمادآفرینی بین مردم و حاکمیت را از وظایف خطیر روابط عمومی‌های هر دستگاه برشمرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید