Iranian Agriculture News Agency

سالانه ۲۴۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در بناب تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب گفت: سالانه ۲۴۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در بناب تولید می‌شود.

سالانه ۲۴۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در بناب تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، روح اله خیری در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب که به مناسبت فرارسیدن روز جهاد کشاورزی ایراد کرد، با عرض تبریک فرارسیدن این روز و تقدیر از خدمات جهادی مجموعه جهاد کشاورزی بیان کرد: امنیت و استقلال غذایی برای هر کشور مقدم بوده و هر کشوری نتواند غذای خودش را تولید و تأمین کند، وابسته خواهد بود.

وی با اشاره به تأسیس جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) به‌منظور رسیدگی به مناطق محروم و دورافتاده گفت: بر اساس قانون سوم توسعه و رفع نابسامانی‌های بخش کشاورزی و به‌منظور ارتقای بهره‌وری، کارایی نیروی انسانی و مدیریت دستگاه‌های اجرایی، حذف موازی کاری و تجمیع امور کشاورزی، دامداری و توسعه عمران روستایی پس از طی فرآیند قانونی ادغام دو وزارتخانه جهاد سازندگی و کشاورزی بانام وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۷۹ انجام گرفت.

وی افزود: با مدیریت جهادی در این زمینه باید تلاش شود اهداف نهایی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در راستای خودکفایی بخش کشاورزی و عمران و آبادانی روستاها بیش‌ازپیش و به‌طور کامل محقق شود.

خیری با اشاره به سیمای کشاورزی شهرستان بناب، خاطرنشان کرد: در مساحت کل 28 هزار و ۲۲۶ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان که از آن چهار هزار و 200 هکتار باغ، ۱۷ هزار هکتار زیر کشت آبی و هفت هزار زیر کشت دیم است، سالانه ۲۴۷ هزار تن انواع محصولات زراعی و 7 هزار و 500 تن محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب ادامه داد: در حوزه صنایع تبدیلی و تولید کشمش بیش از ۷۰۰ واحد بارانداز و ۲۳ واحد بسته‌بندی در شهرستان بناب فعالیت می‌کنند و سالانه حدود ۷۰ هزار تن کشمش به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

 خیری از اتمام شهرک دام‌پروری به‌منظور انتقال دامداری‌های سنتی پراکنده به آن تا اواخر مهرماه امسال خبر داد و گفت: این شهرک با ۵۰ هکتار مساحت و ۲۷۰ واحد و نگهداری ۲۴ هزار رأس دام سبک گوشتی و تولید سالانه ۱۲۰۰ تن گوشت ظرفیت مناسبی برای اقتصاد و اشتغال‌زایی در شهرستان خواهد بود.

وی با انتقاد از تغییر کاربری و تفکیک باغات به قطعات کوچک‌تر و به‌تبع آن افزایش ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز و حفر چاه تأکید کرد: متأسفانه این امر به یک معضل در سطح شهرستان تبدیل‌شده است و به همین منظور گشت حافظان زمین مراقب هستند، لذا از شهروندان درخواست می‌‌شود رعایت کنند که در غیر این صورت مجبور به جمع‌آوری و تخریب آن‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید